prijs voor een pup

  • aaltje

    wat kost een maltezer pup zonder stamboom maar wel een echte ik wil graag een pup maar wil ook graag weten in wat voor prijs klas ik moet gaan denken en wie heeft er pup,s

    vr gr aaltje

  • Tezz

    Hoi Aaltje,

    Je wilt een echte rasmaltezer maar zonder stamboom??? Dat gaat niet lukken denk ik hoor!

    Rasmaltezers kun je vinden bij een goede, echte fokker. Daar even contact mee opnemen en men kan je prima vertellen wat de prijs en eventuele wachtlijst is. Kijk eens op www.maltezerinfo.nl .

    En verder: wil je geen rasmaltezer dan kun je misschien het beste contact opnemen met de dierenarts in je woonplaats, die weet precies te vertellen of er ergens nestjes in aantocht zijn.

    groetjes en succes,

    Tezz

  • Tinie

    Hoi Tezz,

    Ik had het niet beter kunnen zeggen!

    Tinie

  • Wim

    Een pup zonder stamboom (dus geen echte!) kost tussen de 300 en 400 euro. Ondanks deze prijs kan niemand zeggen hoe de pup er werkelijk uit zal zien als deze volgroeid is. U loopt een risico dat u een ongezonde pup in huis neemt, de hond heeft geen chip, waarschijnlijk ook niet alle inentingen en wormkuren, vader is bekend, maar men weet het niet zeker, over de “echtheid” kan men geen garantie geven, de kosten voor een dierenarts kunnen weleens flink oplopen gedurende de jaren, kleine vachtproblemen en huidproblemen kunnen natuurlijk voorkomen en erfelijk zijn, sociale omgeving is niet zo belangrijk, alsmede het welzijn van de ouderhond. Etc, etc. dus een totaal verkeerde, investering met een niet nader te bepalen kostenplaatje in de toekomst.

    Een fokker is serieus bezig met het verbeteren van het ras, heeft nauwe contacten met de dierenarts voor een volledige medische begeleiding, zorgt voor de juiste papieren en chip, kent de beide ouders en alle afstammelingen, weet hoe de pup er uit zal zien, zorgt voor een sociale omgeving, is bewust bezig met het ras en niet met productie van pups, kan u veel info geven over voeding en opvoeding, zorgt voor alle noodzakelijke inentingen, heeft een groot gevoel voor nazorg, neemt de verantwoording voor de gezondheid en welzijn van de pups, geeft een aanzienlijke garantie voor een gezonde pup, kost 2 a 3 keer zoveel dan een rasloze pup, deze investering wordt ruimschoots terugverdient in de pakweg vijftien tot twintig jaar dat zo'n dier in gezondheid mag leven .

  • Saskia D.

    Sorry Wim, maar ik vind jouw verhaal wel erg kort door de bocht en bijna een belediging voor de vele maltezerliefhebbers onder ons die dan wel geen raszuivere maltezer bezitten met stamboom maar wel alle liefde aan hun hondjes willen geven!

    Onze Kelly is gedekt door een vrij kleine maltezer (iets kleiner dan zijzelf en Kelly weegt plm 4 kilo) met stamboom en haar moeder en oma ook. Dit is allemaal bij dezelfde hobbyfokker gebeurd.

    Kelly en moeder en oma zijn nog nooit ziek geweest.

    Oma is inmiddels 12, moeder 7 en Kelly wordt morgen 5.

    Eem maltezer met stamboom is ook geen garantie voor gezondheid dat heb ik in die 5 jaar dat ik op deze site kom wel begrepen! En je maakt mij niet wijs dat alle maltezers bij fokkers echt opgroeien in huiselijke kring! De pups van Kelly liggen hier binnen en oma en moeder die in hetzelfde huis wonen (en waar ik gistern nog ben geweest) hebben ook hun pups binnen gekregen.

    Heel veel hondjes die thuis opgroeien kijgen een chip,ze worden ontwormd en ze krijgen hun entingen en het europees dierenpaspoort (wij tenminste wel) voor ze met 9 weken de deur uitgaan.

    Wij verkopen onze pups voor plm.200 euro of minder en daarvoor zijn ze in ieder geval ontwormd en hebben ze de nodige entingen gehad. Wij hoeven er niet op te verdienen!

    En wij komen zelfs bij de dierenarts! En ik blijf zelfs de eerste nachten beneden slapen.

    Groetjes Saskia D. die van Kelly, Fleurtje en de pups Blauwtje, Pinky en Roodje.

  • maria van tara en rowan

    helemaal mee eens….. heb voor mijn andere hondje (geen maltezer) €500,- betaald 4jaar geleden met stamboom …. de fokker van zijn vader vroeg €1200, maar die reist half europa af naar shows (is niet onaardig bedoeld) maar ook dat moet betaald worden natuurlijk…. is net zo lief voor zn hondjes als de fokster van mijn hondje

    gr Maria van Tara en RowanSaskia D. schreef:

    >

    > Sorry Wim, maar ik vind jouw verhaal wel erg kort door de

    > bocht en bijna een belediging voor de vele

    > maltezerliefhebbers onder ons die dan wel geen raszuivere

    > maltezer bezitten met stamboom maar wel alle liefde aan hun

    > hondjes willen geven!

    > Onze Kelly is gedekt door een vrij kleine maltezer (iets

    > kleiner dan zijzelf en Kelly weegt plm 4 kilo) met stamboom

    > en haar moeder en oma ook. Dit is allemaal bij dezelfde

    > hobbyfokker gebeurd.

    > Kelly en moeder en oma zijn nog nooit ziek geweest.

    > Oma is inmiddels 12, moeder 7 en Kelly wordt morgen 5.

    > Eem maltezer met stamboom is ook geen garantie voor

    > gezondheid dat heb ik in die 5 jaar dat ik op deze site kom

    > wel begrepen! En je maakt mij niet wijs dat alle maltezers

    > bij fokkers echt opgroeien in huiselijke kring! De pups van

    > Kelly liggen hier binnen en oma en moeder die in hetzelfde

    > huis wonen (en waar ik gistern nog ben geweest) hebben ook

    > hun pups binnen gekregen.

    > Heel veel hondjes die thuis opgroeien kijgen een chip,ze

    > worden ontwormd en ze krijgen hun entingen en het europees

    > dierenpaspoort (wij tenminste wel) voor ze met 9 weken de

    > deur uitgaan.

    > Wij verkopen onze pups voor plm.200 euro of minder en

    > daarvoor zijn ze in ieder geval ontwormd en hebben ze de

    > nodige entingen gehad. Wij hoeven er niet op te verdienen!

    > En wij komen zelfs bij de dierenarts! En ik blijf zelfs de

    > eerste nachten beneden slapen.

    >

    > Groetjes Saskia D. die van Kelly, Fleurtje en de pups

    > Blauwtje, Pinky en Roodje.

  • Wim

    Natuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn, maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat het beter is om gecontroleerd via een rasvereniging te fokken. Beter dan zomaar een nestje te fokken en dat je dan “maar” € 200,-, rekent vind ik geen argument, want dat vind ik zelfs teveel voor een stamboomloze hond. Let wel, het gaat hier niet om wel of niet liefdevol zijn, daar doe ik dus geen uitspraken over, dat kan iedereen zelf beoordelen. Het gaat mij om het feit dat men wel garanties wenst volgens een raszuivere stamboom, maar niet bereidt is om daar de volle mep voor te betalen. Ook een hoge prijs of een stamboom geeft geen garantie voor de gezondheid in de komende jaren, maar je sluit wel een hoop ellende uit door te kopen bij een rasfokker, want die is wel gebaat bij een goede naam. Dat is een hobbyfokker of hoe je het wilt noemen, natuurlijk niet. Ik zal een voorbeeld noemen. In de beginjaren '80 was ineens de Old English Sheepdog, ook wel Bobtail genoemd, ineens waanzinnig populair. Het was een buitengewone, mooie hond met een waanzinnig lief karakter. Alleen de “echte” fokkers vroegen er toen al 2500 gulden voor. Iedereen vond dat veels te duur en al gauw werden er thuisfokkers gesignaleerd en natuurlijk de broodfokkers. Al snel kom je al pups kopen voor slechts 400 gulden. Daar begon de ellende, de ene misfok na de andere volgde, het karakter was aangetast, er kwamen huidproblemen en al snel werden de eerste Bobtails in de asiels gevonden. Het ras was gedoemd om totaal kapot gefokt te worden door mensen, die dachten ook wel een nestje te kunnen fokken. Dit is niet alleen met de Bobtail gebeurd, maar ook met de Duitse herder, de Golden Retriever ( ik zie weinig mooie nog), de Dobermann, de Dalmatiner, de poedel en zo kan ik nog wel een paar rassen noemen. Om nu te voorkomen dat dit de Maltezer overkomt vind ik het noodzakelijk om daar mensen voor te waarschuwen. Koop gewoon bij de erkende fokker als je gecharmeerd bent van een aantal aspecten van dit ras. Interesseert je het niet, koop dan via Marktplaats, plaatselijke dierenwinkels, Vogeltjesmarkt en bij partikulieren, die het nodig vinden om dit ras te overspoelen met stamboomloze pups. Ik weet dat dit heel hard overkomt bij mensen die een stamboomloze hond hebben of willen of zelfs fokken. Dat is ook logisch want ze zitten er midden in en moeten dit dan verdedigen. Maar het is gewoon desastreus voor de toekomst van het ras waar veel goedwillende fokkers mee bezig zijn. En in allebei de kampen vindt men goeden en slechten, daar hoeven we niet over te discussieren, dat is mij ook wel bekend. Maar ga maar eens in een asiel kijken, daar vind je het rasloze resultaat van al die Marktplaats-fokkers, zoals ik dat oneerbiedig weleens noemt. Heus, in het asiel ziet u geen of zeer toevallig een rashond met goede papieren….. hoe zou dat nu komen???????????

  • saskia

    hoezo is dat te veel?? een hond zonder stamboom die moet bevallen heeft net zoveel zorg nodig als een hond met stamboom. dierenarts, entingen enz enz.

    de goede naam van de fokker. wat heeft dat de kosten van gezondheid te maken?? krijg je die dan terug of zo??of lever je hond maar in je krijgt een nieuw??

    en in het asiel vind je geen rashonden terug?? onzin, hoeveel eigenaren die tijdens een show niet het resultaat behalen wat ze willen doen hun honden met een smoes weg. denk je nu echt dat die erbij vertellen dat hun hond een rasechte hond is?? de papieren erbij leveren??? wel eens de boosheid gezien omdat hun stamboom hond niet in de prijzen vald???

    vind dat je echt onzin verteld.

    en ja, ik heb een ras maltezer hond, met stamboom.

  • Wim

    Een hond met stamboom is alijd gechipt, die kunnen asiels zelf uitlezen. En het gaat niet om de kosten van de zorg, maar om de juiste raskwaliteiten te behalen. Daar zal je als fokker in moeten investeren, door bloedlijnen te bestuderen, de juiste reu er bij te vinden en ja ook buitenlandse reizen en dure aankopen van winnende reu's, die voldoen aan alle rasstandaarden.

    Dus je vindt het onzin als ik van mening ben dat je een ras goed in stand moet houden en niet kapot moet laten fokken door minder goede rashonden?

    Dat is dan erg jammer, want dan hebben we over een paar generaties alleen maar kneuzen, gefokt door mensen die niet gehinderd worden door enige kennis.

    Vertel mij niet hoe het werkt in asiels, want dat weet ik als ex-beheerder donders goed en daar heb ik alle ellende meegemaakt, veroorzaakt door hondenhouders en niet door hondenliefhebbers.

  • marijke van Flip

    Ik vind een stamboom onbelangrijk het is de hond die is belangrijk

    Ik heb de mijne uit een ‘'perongeluk nest’'. Dus NIET bij een fokker!! En het is een lot uit de loterij ;) P)

    . Dat ie nu nogal ziek is ja dat is pech, had ook met een hond met papieren kunnen gebeuren,maar nu met de niodige zorg komt het wel goed ik heb al 10 jaar heeeeel veeeeel plezier met hem.

    Met 6 weken uit het nest gehaald met medeweten van de D.A en gelijk gechipt enz en een vlooien behandeling want wat zat ie er onder.

    Omdat het toemalige baasje van Flip geen benul had hoe ze met puppy''s om moest gaan.

    Nee ik vind het allemaal zo persoonlijk hoe of wat men doet en denkt en betaalt voor een pup. Trouwens iedere portomonaie is weer anders gevuld, ik kan mij geen dure hond permiteren dus ben al gelukkig met….. ach wat maakt het ook uit. Ook houd ik niet van tutten. Een hond is een hond wat voor ras.

    Ben beslist niet het type voor shows enz,heb een hond voor de gezelligheid net zoals de 4 poezen die ik had.

    Sorry als ik een beetje misschien bot overkom maar ik moest het ff kwijt.

    Iedereen veel plezier met de hond.