prijs voor een pup

  • Wim

    Precies wat ik bedoel, Ellen en daar gaat het inderdaad om, het welzijn van het dier en zeker ook de Maltezer.

    Ik kan me de verontwaardiging van Riet wel voorstellen en dan zal ik je nog een geheimpje vertellen, Riet, ik ben namelijk voor het leven geschorst door de Dierenbescherming omdat ik de dieren in bescherming nam TEGEN de Dierenbescherming. Een heel lang verhaal, ben er zelfs mee op TV geweest bij Sonja Barend en van de befaamde Pistolen Paultje zelfs een “gouden” horloge mogen ontvangen als blijk van moed om het op te nemen TEGEN de Dierenbescherming en heel zwartboek gemaakt over alle wanpraktijken van de Dierenbescherming. Ook binnen de Dierenbescherming nam ik geen blad voor de mond en als dank wordt je dan geschorst voor het leven. Ook toen deed ik dat niet voor mezelf, maar in het belang van de dieren. Ook al kostte me dat toen mijn baan en werd ik met mijn gezin op straat gezet ,omdat ik in een beheerderswoning woonde. Ik heb heus wel mijn nek uitgestoken en dat blijf ik doen. En dat ging niet over een verwaarloosde hond op een flat, want tegen dat soort praktijken kan de Dierenbescherming ook niets doen, daar een hond voor de wet nog steeds gezien wordt als een eigendom, een ding. Zolang een hond water en voedsel krijgt op een balkon, dan voldoet de eigenaar aan de wet en kan ook een Dierenbescherming niets doen. Je mag namelijk niet voor eigen rechter spelen en ook de DB moet zich aan de wet houden. Echt, geloof me, ik kan bijzondere gruwelverhalen vertellen wat mensen dieren allemaal aan doen. Ik denk dat je daar nachtmerries van gaat krijgen, ik in ieder geval wel en dat heeft me ook gevormd naar mensen toe. Ik ontken dat ook niet en ik blijf dat ook doen, omdat mensen zich wel verbaal kunnen verweren en dieren nog steeds niet. Ze hebben zelfs geen wettelijke bescherming, dus ook welwillende instanties kunnen vaak niets doen. Alleen we schieten nu een beetje door, want zo erg is het allemaal niet wat ik schrijf. Ik schrijf in ieder geval uit mijn hart en met een goede intentie. Niet voor me zelf , maar juist om te voorkomen dat dieren te lichtzinnig in huis genomen worden zonder de consequenties te overzien. En ook ik weet dat er heleboel goede mensen zijn, die wel de juiste manier hebben. Het PB zit hier vol met dergelijke mensen, die WEL goed voor de dieren zorgen. Daarom probeer ik ook mijn mening te geven en adviezen te geven. En als dat toevallig niet zo aardig overkomt of niet begrepen wordt…so be it. Een ieder weet precies of ie wel of niet goed bezig is. Wat dat betreft hebben we een groot voordeel t.o.v. dieren, we hebben ons verstand …in de meeste gevallen dus en kunnen ons wel of niet aangesproken voelen. Ik denk dat niemand zich hier aangesproken hoeft te voelen, want mensen die niet goed voor hun dieren zorgen die komen zelden op een internetpagina van liefhebbers. En dat is dit nog steeds zo ….een ontmoetingsplaats van liefhebbers van de Maltezer, met of zonder stamboom.

  • jos en tosca

    en daar heb je helemaal gelijk in.

    liefde is niet te koop.en je moet doen wat je zelf wilt.

    en kijken naar je eigen portomenee.??.

    al.? kan iemand nog zo,n lang verhaal schrijven.of op tv zijn geweest.??

    kijk wat je betalen kunt.en of het hondje een dierenpaspoort heeft.

    LAAT JE NIET GEK MAKEN.

    gr.jos en tosca.

  • floor

    Trots op je tante, liefs Floor

  • saskia

    de chip van mijn hond was al naar 2 jaar niet meer te vinden. gebeurd vaker dan je denkt.

  • mick

    ha die Wim…..ik zie, dat je stokpaardjes weer van stal hebt gehaald.

    Heel goed ! En ook al hebben wij thuis geen raszuivere maltezertjes…….ik kan wel meegaan in jouw denkwijze……hoewel…kijk uit met generaliseren……niet iedereen heeft een dierenasielverleden. Ik kan me indenken, dat je daar een negatieve kijk op onze medemens hebt gekregen, wat dierenliefde betreft.

    Maar het is natuurlijk wel de plaats, waar je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

    De echte dierenliefhebbers, die van hun huisdier houden en er goed voor zorgen….raszuiver of vuilnisbakkies…….daar hoor je niets over, of die komen niet in de krant. En die groep is gelukkig ook erg groot.

    Ik wil dus niet reageren op je reactie op het fokken van raszuivere hondenrassen en de aanschaf daarvan…….daarover heb ik een eigen mening en die houd ik voor mezelf..

    Blijf jij maar lekker tegen tegen het systeem, dierenbescherming e.d. aanschoppen……je weet….in het land der blinden is éénoog koning !

    groetjes,

    mick

  • Tezz

    Wat een discussie is het weer geworden!

    Ik kan enkel mededelen waarom ik wel voor een raszuivere Maltezer met stamboom gekozen heb: voor mij is Harley het allereerste hondje ooit. Ik had dus ook erg veel behoefte aan een goede begeleiding (vooraf en ook na aanschaf). Ik heb dus gezocht naar een fokker die zoveel liefde voor haar hondjes heeft, dat ik haar bij wijze van spreke 's nachts uit bed mag bellen met een vraag.

    Een compleet advies, van verzorging tot voeding staat dus continue tot mijn beschikking. Ik weet dat ik dit in een dierenspeciaalzaak of bij de DA ook kan krijgen, maar voor mij was het belangrijk dat er ook specifieke Maltezer info bij zat.

    Daarnaast wilde ik op geen enkele wijze bijdragen aan de broodfok. Ik heb nog wel even overwogen om een particulier nestje te zoeken (bijvoorbeeld de pups van Kelly die nu net geboren zijn), maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan vooral vanwege het feit dat ik dan een hoop informatie zou mislopen.

    Verder was de kostprijs voor ons op zich wel een struikelblok, maar aan de andere kant heb ik het bedrag uitgesmeerd over vijftien jaar, en als je dan terug gaat rekenen per jaar valt het allemaal reuze mee. Nu heb ik geen geldboom in de tuin, maar met een beetje passen en meten kwamen we er toch wel uit financieel. Dat bepaalde voor mij de keuze: ik heb het geld (min of meer), dus waarom zou ik het dan niet doen? Het gaat wel om een levend wezentje wat je koopt!

    groetjes Tezz

  • Wim

    Pfff..Tezz, je verwoordt nu exact wat ik bedoel en alle redenen. Thumbs up!

  • Wim

    Bedankt voor je support, Mick

  • aaltje

    ja ik zou ook wel een teefje van saskia willen zie ook dat ze een hard heeft voor honden en dat heb ik echt ook wel heb een bouvier gehad met stamboom maar die is er niet meer veel tejong dood gegaan achte af bleek dat ze wat in haar hoofd dat zitten een die kwam van een goedde fokker dus we zijn nu 3 jaar verder en weer toe aan een hondje

    groetjes aaltje

  • Frank

    Ik heb wel een asielverleden en daar gaat ook lang niet alles zo als het hoort,een jaar geleden hebben wij een “maltezer”opgehaald bij de voorzitster van een onderdeel van de dierenbescherming en sorry hoor maar hoe deze hond eruit zag en geen entingen gehad,laat staan opvoeding,dus dat zegt ook totaal niets.

    Hondje met of zonder stamboom ik heb ze beide,ja natuurlijk kan je de echtheid van de hond gegaranderen maar niet als het een sterke of zwakke hond is,er gaan ook vaak pups door,die niet zo goed zijn er wrdt dan gewoon geen stamboom aangevraagd maar dit moedertje heeft wel een nest gehad men kan daar dus niet op controleren als dit hondje een half jaar later weer een nest heeft deze keer mer stamboom misschien.

    Maar ik ben van mening dat je wel goed moet kijken waar je hond weg komt,als alles schoon is er geen grote hoeveelheid aan nesten ligt de entingen goed in orde is en dat soort zaken en stamboom…….ach mooi voor de liefhebber bij mij liggen ze gewoon in de la tussen de rekeningen en zo ha ha ha.Maar respect als je er anders over denkt.