prijs voor een pup

  • marijke van Flip

    O ja Flip kostte in 1997 maar…………..50 gld!!!!!!!!! Misschien heb ik geluk gehad en zeg niet dat assiels niet opletten ben het daar niet mee eens

  • jos en tosca

    hoi. je komt helemaal NIET bot over.

    je hebt een perfect verhaal neergezet.

    ik ben het helemaal met je eens.iedereen houd van zijn haar rakker.

    als het nouw met of zonder stamboom is.en elke hond kan ziek worden.

    waar ie ook vandaan komt.MIJN COMPLIMENTEN.

    met vriendelijke groet jos en tosca.

  • Saskia D.

    Hoi,

    Toen wij voor de eerste keer bij de dierenarts kwamen (bij hem komen we al 30 jaar met honden) met onze Kelly van 9 weken vroeg hij of we een echte rashond met stamboom hadden…Toen we dat ontkenden zei hij “Jammer want aan echte rashonden kan ik veel meer verdienen die zijn meestal veel vaker ziek”.

    Gek hè?

    Van een medewerkster van het asiel hier hoorde ik dat ook daar echte rashonden worden gebracht.

    Helaas is het wel zo mensen met een goedkopere hond hem inderdaad sneller wegdoen maar dat vind ik vrij logisch omdat je een hond die zo veel heeft gekost nu eenmaal niet snel weg doet.En mensen met een goedkope hond kunnen zich nu eenmaal vaak geen dure permiteren.

    Groetjes Saskia D.

  • Wim

    Jammer dat deze discussie nu gaat over geld of hoeveel een hond heeft gekost. Als jullie denken dat ik daar tegen ageer, dan begrijpen jullie mij verkeerd. Ik blijf bij mijn standpunt dat verantwoord fokken beter is voor het ras dan in het wilde weg maar een nestje te fokken, hoe leuk dat ook kan zijn. Als je dan perse een nestje wilt fokken, neem dan ook de verantwoording voor de pups. Tenminste ik zou dat wel doen en me ook verantwoordelijk voelen. Dat is ook de reden dat ik nooit een nestje zou fokken, omdat ik het heel moeilijk zou hebben om de verantwoording aan andere mensen over te dragen. Ik heb zo vaak mensen meegemaakt die bij mij met zeer goede bedoelingen een hond uit het asiel kwamen halen en vervolgens bleek na enige tijd dat zij zich beter hadden voorgedaan dan ze werkelijk waren. Natuurlijk heb ik een totaal vertekend beeld over hoe mensen met dieren omgaan. Juist door mij werk in het asiel heb ik die onderkant van de maatschappij gezien en alle ellende die daaruit voorkomt. En dan reageer je inderdaad heel erg bot ( dus Marijke van Flip: ik ben echt heel bot), maar dat is nooit persoonlijk bedoelt. Ik ben best wel een aardig mens in de omgang, al zeg ik het zelf, maar ik voel me af en toe een Don Quichotte aangaande de strijd tegen dierenleed. Dat wil niet zeggen dat ik iedereen die een nestje fokt ook direct veroordeel, maar ik ben wel snel geneigd te generaliseren door mijn ervaring. Ik heb ook jarenlang G&G trainingen gegeven, mensen die heel leuk met hun hond omgingen en later bleek dat de lol wat minder was geworden en hup…het asiel in met dat beest. Ook heb ik vaak nestjes van drie weken gehad, omdat de mensen zich hadden verkeken op het werk wat vastzit aan de verzorging. Niet ene keer, maar wel tientallen keren. En wat te denken als je 's-morgens het hek opendoe en er ligt “weer” een doos met een aantal pups. Oogjes nog dicht, dus weer dag en nacht gaan voeden, omdat mensen het wel leuk vonden een keer een nestje te nemen. Na het zien van al die brute omgang met honden wordt je vanzelf wel bot tegen mensen, die er te lichtzinnig over denken. En dan zullen er wel eens goeden onder de kwaden moeten lijden. Maar weet je..dat boeit me totaal niet, als ik maar ene keer een nestje kan voorkomen door mijn botte gedrag, ben ik tevreden.

  • aaltje

    beste wim ik begrijp wel wat je met deze boodschap wil zeggen maar ik lees ook vaak genoeg dat mensen met een hond +stamboom ook hun hond zo weer weg doen en wat betreft wat saskia zegt er zijn ook wel gelijk over wat ze zegt met het goed fokken van de honden kijk mijn vraag was alleen maar die ik stelde ik hoef geen shows er mee telopen maar ik wil gewoon een lief puppie waar van moeder en vader maltezers zijn kijk ik vindt dat een hond met stamboom erg duur zijn dus ik hoop ook dat je mij begrijpt met deze vraag hier over en dat de mensen die hier altijd komen niet boos op elkaar worden wandt dat vindt ik mijn vraag niet waard kijk ik heb geen 1000 euro liggen dus anders had ik meschien de vraag niet gesteld en mij is altijd geleerd liefde is niet tekoop

    vr ge aaltje

  • Riet

    Wij hebben onze boys van Marktplaats, Mickey koste niets en Lucky 50 euro, het zijn dan wel geen stamboomhondjes,maar ze zijn voor ons hartstikke lief

    Wat bazeleln jullie nou allemaal,je neemt toch een hondje uit liefde,en die twee van ons zijn in de twee jaar dat ze nu bij ons zijn nog nooit ziek geweest, goede voeding en veel liefde dat is ons recept,en Wim wat mankeert er aan een hondje weat van Marktplaats kom, Je doet nu wel zo profecioneel,maar zijn deze hondjes minder ????? blijkbaar in jouw ogen wel !!!!!

    Er zijn genoeg hondjes die een ander thuis zoeken,omdat de eigenaar er van af wil,denk daar maar eens aan, wij hebben Lucky ook gered anders was hij er nu niet geweest, de fokker in Belgie wilde hem af laten maken omdat zijn rechterachterpoot niet funcioneert, Nou het is een super super lief jongetje

    Stop die in je zak

    Riet

  • Wim

    Aaltje, je hebt volkomen gelijk!

    Ik begrijp ook wel dat niet iedereen 1000 euro heeft liggen. Anderzijds komt het vaak voor dat je uiteindelijk duurder uit bent als je heel veel dierenartskosten krijgt.

    Ik wil ook niemand het plezier misgunnen in het fokken van een nestje en de meesten hebben al een nieuw huis gevonden voordat de pups zelfs geboren zijn.

    Mij gaat het niet eens om het aanschaffen en het geld wat daarmee gemoeid gaat, het gaat mij alleen maar om een goed leven voor alle honden. Er zijn nog zoveel honden die een miserabel leven hebben door verkeerde keuzes, gemaakt door mensen.

    Een advies: kijk goed uit met welke redenen er een nestje gefokt is. Gaat het om pure liefhebbers, dan kan je er een leuk hondje uit verwachten. Wat het wordt, weet je nooit. Ik zie veel Maltezers lopen met een poedelvacht en veels te groot. Die mensen kijken dan scheef naar mijn hondje met haar prachtige lange haren en de typische look van een Maltezer. Echt, die hondjes zijn zeker niet minder lief dan de mijne, alleen het is geen echte en voor sommige mensen dan weer een teleurstelling. Ook daar moet je dan rekening mee houden.

    En wat betreft de gevolgen van jouw vraag, zit daar maar niet mee, want de meesten kennen mijn botte reacties wel als het dit onderwerp aangaat. Dat is nu eenmaal het risico van een openbaar prikbord, verschillende gedachten, verschillende meningen. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, dat gebeurt nu eenmaal. Zo lang niemand zich persoonlijk aangevallen voelt op oneigenlijke argumenten en discussies zonder inhoud dan is er niets aan de hand. De andere keer zal ik over een ander onderwerp weer tegen iemand anders een geheel andere mening geven…en het is en blijft mijn mening, dat wil niet zeggen dat iedereen het daar mee eens is of moet zijn. Misschien zit ik er wel helemaal naast, kan ook gebeuren…ook geen moeite mee, als je maar je eigen mening kan geven.

  • Wim

    Ik twijfel geen moment aan de oprechte liefde van Marktplaats-hondjes. Staat ook nergens in mijn verhaal, dus dat dan ook niet als mijn mening neerzetten.

    Er zijn zowel goede als slechte karakters bij stamboomloze honden en honden met eindeloze stamboom-papieren. Ik bekritiseer ook niet de liefde die men voor een hond kan voelen of om het even welk dier dan ook. Ik begrijp ook de redenen waarom men een willekeurig hondje neemt, maar dat wil nog niet zeggen dat dit tot verbetering van hondenrassen bijdraagt.

    Dus het gaat mij niet om de aanschafsprijs, niet om het karakter van de hond, slechts dat het in het belang van de honden is als men op een verantwoorde manier zou fokken en plaatsen. Meer staat er echt niet in mijn betoog!

    Voel je svp niet aangevallen, want daar gaat het niet om.

  • Riet

    Ik heb eens een vraag aan jouw Wim

    In je pleidooi zeg je dat je in het verleden veel met dieren (honden) te maken heb gehad dit ivm je werk

    Hoe kan het dan dat de Dierenbescherming in Nederland zo laks is en zich niet inzetten voor de honden die mishandeld worden, met het gevolg dat deze dieren binnen af zien bare tijd komen te overlijden

    Wij hebben nu 2.5 jaar gelden Mickey op gehgaald hij zat toen al 4 jaar alleen op een flatje in Den Haag,de bewoner werkte de hele dag, als uitlaatplaats was een balkonnetje, toen Mickey hier was vonden we het wel leuk voor hem dat er een vriendje bij kwam, omdat ik een hekel heb aan poesjes, wilden we er toch een hondje bij, wij op zoek via internet,we zijn niet over een nacht ijs gegaan,maar rustig rond gekeken, we kwamen uit in Middelburg 34 km van onze woonplaats, in de advertentie stonddat de baas er niet meer voor kon zorgen omdat ze van een uitkering moest leven, toen we daar kwamen zijn we ons rot geschrokken het hondje Tommy was helemaal kaal, heel mager en zat vol brandvlekken, volgens haar was dit gekomen door de shampoo, met tranen in onze ogen zijn we huiswaarts gegaan,we durfden het niet aan, een dag later heb ik een kennis

    gebeld Hij en zijn vrouw vangen verwaarloze dieren op, Wel had ik de dierenbescherming gebeld in Nederland, en mijn mening dat dit hondje werd mishandeld door gegeven ze deden er niets aan, Die kennis van ons werk vanuit Belgie, wij waren er vrijdags geweest en op zondag hebben hun het hondje ( maltezer) opgehaald, wel heeft de baas moeten tekenen dat ze afstand deed van de hond, Tommy heeft nog een half jaar gleefd,en is maar 2 jaar geworden,Tot onze stomme verbazing omdat wij nog steeds op zoek waren naar een hondje stond er een week later op Marktplaats een oproep voor een hond van dezelfde baas waar Tommy vandaan kwam,ze zochten nu een grotere hond, dus ook deze dingen kom je tegen,Wij hebben Lucky gevonden via Marktplaats hij was toen 4 maanden en gehandicapt,maar ons deerde het niet, het gaat ons niet om het uiterlijk van het hondje, hij kan niet alles, zo kon hij in het begin niet de mand inkomen, Mickey gaf hem dan een duwtje zodat hij er toch in kon, we hebben later een benche genomen zodat de instap lager was voor lucky, Lucky kan ook niet op de bank springen, dan tillen we hem gewoon op,en al meneer er af wil laat hij zich wel horen, door te gaat piepen of blaffen

    Kijk als jij dan zo begaan bent met de dieren,moet je eerst iets hebben meegemaakt hebben voordat je kan oordelen over fokkers en bazen die hun honden verwaarlozen

    Riet

  • Ellen

    Jeetje zeg, ik zit dit al een paar dagen met verbazing te lezen……………….heftig hoor. Iedereen komt voor zijn eigen mening uit; príma, maar elkaar ‘aanvallen’ is toch niet echt nodig zeg. We gaan toch allemaal voor hetzelfde; de Maltezer, toch????

    En een discussie, heerlijk, moet kunnen, maar elkaar verwijten maken op zo'n forum, fijne kerstdagen allemaal!!!!!

    Bai de wee; als er íemand wat heeft meegemaakt in de honden cq dierenwereld is het Wím wel d8 ik zo. Met zijn ‘asielverleden’. Ik ben het ook niet altijd eens met de handelswijze en de prijzen van ‘professionele fokkers’. Maar laat ieder in zijn waarde en zijn eigen ding doen, zolang je maar hart hebt voor de hondjes.

    Pais en Vree!!!!