zomaar

  • mick

    Een paar jaar geleden nam ik iedere dag wel een kijkje op dit prikbord .

    We deelden onze ervaringen Vertelden verhalen over onze malthezers…deelden tips etc. Er waren discussies…leuke en soms ook minder leuke…maar ja dat hoort bij een prikbord…toch ? Het prikbord leefde….dat wel !

    Vanmorgen dacht ik….kom ik zal eens een kijkje nemen…..maar och wat jammer….er staan wel discussies op…maar eigenlijk van lang geleden, waar nu pas op wordt gereageerd…jammer…jammer !

    Ik las wel dat enkele prikkers van vroeger hun hondje hebben moeten laten inslapen of met ziekte te kampen hebben. Verdrietig om te lezen…..en heel veel sterkte !.

    Onze hondjes Mandy en Binkey zijn ondertussen 9 jaar geworden ! De komst, verhalen en ervaringen van deze toenmalige pluizenbolletje zijn

    toen al op dit prikbord uitgebreid aan de orde gekomen……..9 jaar geleden…..Time flies…..pffff…dat kan je wel zeggen (:P)

    Mochten er nog prikkers uit die tijd af en toe het prikbord lezen……reageer dan eens….ben benieuwd hoe het jullie is vergaan !

    Groetjes Mick

    en lebbertjes van Mandy en Binkey

  • loes van Mido

    Hallo Mick,

    tja ik kijk af en toe nog weleens hier.maar helaas vind er ook niet zo veel meer aan word weinig gereageerd jammer,ik weet niet of je je dat nog kan herinneren is alweer 6 jaar geleden dat ik Mido toen verloren heb aan een epileptieaanval hij was nog maar 2 jaar en kwam van een wereldfokker.zo zie je maar .fijn dat jij je hondjes nog hebt zijn ze nog goed gezond?hoop het echt voor je.

    ik weet nog dat ik hele lieve reaktie,s heb gekregen van allen die er toen waren(weet geen namen meer) ik was kapot heeft heel lang geduurd voor ik dat verwerkt had ik was ineens alleen.

    inmiddels ben ik getrouwd en loop constant te zeuren (ach laten we weer een maltezer nemen) hij houd erg van honden,of je nou een grote of kleine hond hebt je kan nu gaan en staan waar je wilt (we zijn heel vaak weg)en we worden eind dit jaar allebei 65 jaar dus tja moeilijk hoor ik ben er wel aan toe hoor,mis nog steeds een maltezer om me heen.en als ik doordram weet ik dat hij het ook heerlijk vind je kan zo,n kleintje overal onder je arm meenemen toch!!dus we zien wel misschien een die al een paar jaar oud is

    en een nieuw baasje zoekt.

    Ben ook benieuwd of de oude garde haha ook reageren .

    Groetjes van Loes

  • mick

    Als ik diep graaf in die grijze hersencellen van mij…..dan begint er iets te dagen. Zeker dat drama wat jij toen meemaakte !

    Wat leuk, dat je nu getrouwd bent. ! Je wilt misschien toch nog een hondje ? Wacht dan niet te lang……want ook al ben je nog jong…niet piep, maar jong….tijd vliegt en nu kan je er nog heel lang en veel plezier van hebben !

    Met onze Binkey gaat het prima. Het is een vrolijk hondje…af en toe…in de zomer steekt een allergie de kop op…maar och…een spuit…wassen met speciale shampo en wat extra alertheid onzerzijds…..valt het allemaal mee.

    Met zijn (tweeling)zus gaat het momenteel wat minder. In het jaar 2009 heeft ze een nekhernia gehad….is daar redelijk goed van hersteld………wel een tikkie aan d'r achterpootje er aan over gehouden….maar 3 weken geleden ging het weer mis…..een beknelde zenuw…opnieuw ! Ze heeft uiteraard medicijnen en spuiten gehad……overmorgen is de kuur afgelopen…en het gaat langzaam…maar wel heel langzaam beter. Ze mag een heel klein beetje lopen buiten om haar behoeften te doen en als ze aangeeft, dat ze nog wel een stukje wil, mag dat…maar daarna gaat ze de buggy in, waarin ze zich als een prinses op de erwt rond laat rijden. Jammer hoor…..want Mandy is

    ook zo'n vrolijk hondje ! Maar ja……we wachten maar rustig af hoe dit zich allemaal gaat herstellen…..áls het zich herstelt….maar de tijd zal het leren.

    Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen in een volgend bericht !

    Groetjes

    Mick

  • mick

    Mandy in de Buggy, waar ze lekker languit kan liggen !

  • loes van Mido

    och Mick wat schattig en wat goed dat ze dan in de buggy kan als het niet meer gaat.

    je hebt gelijk wat betreft onze leeftijd (al oud hoor )zou nog mooier zijn om een maltezer te vinden die al paar jaartjes is,want stel dat een pup heel oud word en wij niet ,ik moet er niet aan denken dat zo,n beestje dan ze,n alles kwijtraakt,nee daar denken we wel over na vandaar dat de stap zo groot is ..zullen we wel zullen we niet en steeds komt dat verlangen heel sterk terug .vanmorgen reden we ergens langs een asiel,ik zij tegen me,n man ach laten we nou ff gaan kijken maar nee ik kreeg hem niet zover om de reden dat hij dat niet kan dan ben ik verkocht zegt ie haha.

    nou sterkte met de pluisebolletjes hoop dat je ze nog heel lang mag hebben ondanks de gebreken die ze krijgen.

    groetjes Loes

  • mick

    Leuk Loes….dank voor je berichtje !!

    Wij waren 60 (!) toen wij Mandy en Binkey als pup kregen…dussss nogmaals wacht niet te lang met je beslissing.

    Een jong hondje …van zo'n jaartje of 4 kan nog makkelijk ;)…..en meenemen ? Onze Bink en Mandy gaan overal mee naar toe (vragen we altijd wel eerst natuurlijk) Gaan we ergens naar toe..en er is een poes in huis…..dán blijven ze in de auto…en worden om de 1 1/2 eruit gehaald voor een klein wandelingetje….ze krijgen dan iets lekkers…en gaan weer terug de auto in……dat vinden ze absoluut geen probleem.

    Ook kunnen ze makkelijk een paar uurtjes alleen thuis blijven.

    Ja wij hopen ook dat we nog heeeeeeel lang van die 2 witte bollen plezier mogen hebben…..hernia…af en toe opspelen van een allergie….dat mag allemaal de pret niet drukken…..ze zijn van ons afhankelijk….wij houden ontzettend veel van die 2…..en dat zullen ze merken ook !

    groetjes

    Mick