Jaarlijks vaccineren of niet?

  • Irene

    Ik vraag me al jaren af of vaccineren voor honden nodig is of zelfs meer kwaad dan goed doet.( Volgens mijn DA móét het…)

    Je leest regelmatig over ernstige bijwerkingen en of allergieën bij honden door vaccineren.

    Er wordt zelfs geadviseerd om de 3 puppyentingen te laten zetten en dan nog een herhaling op 16 mnd.Na een aantal jaren kun je dan evt laten een titer test ( €50,00) bij de DA laten uitvoeren.Dan weet je precies hoe het gesteld is met de hoeveelheid antistoffen in het bloed van je hond en of vaccineren daadwerkelijk nodig.

    Wie hier meer over wilt lezen: Google op Virologe Dr Jean Dodds.Ik vind het heel interessant

    Ik heb besloten om de eerste jaren niet meer te laten vaccineren.(of er moet een ziekte opduiken)

    De eerste 3 jaar niet meer en dan eerst titer test.

  • Webmaster

    Hallo Channel,

    In grote lijnen ben ik het met je eens. Wel moet je per hond en situatie kijken wat de beste keuze is. Honden die heel veel in het openbaar zijn vind ik moeten worden geent. De oudere hond vanaf acht jaar heeft minder weerstand wanneer er jaarlijks een zware prik wordt gegeven. Dus,…. wat is wijsheid?

  • Irene

    Mijn honden komen niet zo veel met andere honden in aanraking.Ze zijn 17 mnd en 2 1/2 jaar.

    Vandaar mijn beslissing om niet meer ieder jaar een cocktail te laten zetten.

    Ik ben er ook echt van overtuigd dat er overgeent word.

    Maar ik neem geen risico daarom laat ik ook titer test doen.

  • petra

    Vervelende prikken zijn het en ik heb zelf meegemaakt met mijn maltezer dat hij voor de derde prik moest komen met 16weken en dat liep helemaal verkeerd hij raakte in een shock en dat was echt schrikken zal ik je zeggen.

    Gelukkig wel weer boven op gekomen maar mag nooit meer worden gevaccineerd want dan wordt het zijn dood.

    Heb heel veel er over gelezen en de dierenartsen zeggen nu zelf ook dat de dieren niet elk jaar gevaccineerd hoeven te worden…ze bouwen zelf ook weerstand op.Maar ieder zijn eigen ik ben geen voorstander van ieder jaar het te laten doen want het is rotzooi .Sterkte allemaal met jullie hondjes(tu)