hondenbuggy

  • aaltje

    wie van jullie gebruikt een hondenbuggy ben er achter gekomen dat zo iets heel handig kan zijn in de vakantie voor als je een winkel in gaat of de hond erg moe is wie kan mij hier iets over vertelen

    aaltje en joey

  • Collie

    ik heb ze wel zien staan in de winkel, maar ik zie mezelf er nog niet zo mee lopen.

    Ik word zelf eerder moe van lopen dan Puk, zij houdt het veel langer vol, en in een winkel, pak ik die drie en een halve kilo hond gewoon even op… ;)

  • aaltje

    in het buitenland mag je anders je hond niet mee in de winkel en we hebben met joey vernomen dat hij niet zo ver wil lopen niet langer als een uurtje

    aaltje en joey

  • Ineke

    Hoi Aaltje

    wij hebben sinds kort een hondenbuggy, ons ene hondje kan niet zo ver meer lopen ivm hartproblemen. maar gaat nog heel graag overal mee naar toe.

    Hebben eerst een kleine doggyride gekocht maar dan zitten ze zo laag,hebben nu dus een hondenbuggy met luchtbanden en dat gaat perfect.

    Ze vinden het allebei heerlijk om er in te zitten of liggen, ruimte genoeg.

    Als je even zoekt op m.plaats op hondenbuggy en dan de advertentie"s uit Ridderkerk kom je ze wel tegen.

    Wij konden zelfs op zondag{wel na afspraak} terecht om hem op te halen,maar verzenden doen ze ook.

    Wij willen niet anders meer, zo goed zijn wij erover te spreken.

    Groetjes Ineke van Quincy en joëll

  • jetje

    Ik ben een trouwe lezer van dit PB en zo af en toe reageer ik een keertje, maar dat er “hondenbuggy's” bestaan, is voor mij totaal nieuw en eerlijk gezegd vind ik dat het toch niet gekker moet worden; ik vind het persoonlijk een beetje lachwekkend. 'K zie het al helemaal voor me: “goh, wist niet dat je zwanger was, wat is het geworden ?” “O, een hondje”.

    Wil echt niemand voor de schenen schoppen hoor, maar wij liggen hier te gieren op de bank.

    Allemaal een fijn weekeinde !

    Jetje

  • saskia

    tja moet niet gekker worden he. heb er toevallig deze week een gezien, echt net een kinderwagen!!! waar zijn we in godsnaam mee bezig, een HOND in een wandelwagen!!!! zouden ze ook hondenwandelwagens hebben voor een deense dog?????

  • marina van beertje

    Is een hondenbuggy een soort aanhangwagentje voor achter de fiets?

    Hier in het noorden va ons land komen er steeds meer van, grote en kleine honden zitten in zo'n aanhangwagentje…je ziet er ook wel kleine kinderen in zitten. Meestal gaan de honden in zo'n aanhangwagentje als de baas ver gaat fietsen.

    En wat denken jullie dan van een hondenrugzak?

    Ik had samen met mijn man vroeger een hondenrugzak, daar ging ons vorige hondje Chico in als we gingen bergwandelen.

    Nou moet jje je voorstellen dat als men op vakantie naar een berggebied gaat, er meestal de hele dag gelopen en wat geklommen werd, het was natuurlijk voor ons hondje Chico ( maltezer) veels te ver, en te zwaar om 800 meter de berg op te lopen, er af ging beter, maar de berg op gebruikten we meestal de rugzak, we gingen natuurlijk ook regelmatig picknicken onderweg,meestal om de 30 tot 45 minuten ging chico er uit, even de pootjes strekken en laten rennen!

    We hebben in het bijzonder genoten van onze bergwandelingen, ik wil nog wel eens een foto plaatsen als jullie dat leuk vinden…

    Nog een prettige zondag!

  • Anny

    Ik kreeg een paar dagen geleden via de mail een aanbieding van een hondenledikantje en een bijpassende kast voor de kleertjes van kleine hondjes.

    Dat vond ik pas extreem!

    Een hondenbuggy of draagtas vind ik dan weer veel gewoner en ik zou liever met zo'n ding een winkel ingaan dan het hondje buiten laten wachten!

    Via marktplaats zijn ze ook tweedehands te koop en op de hobbysite van Beau en Divino kun je zien dat de eigenaren zelfs al een tweede buggy hebben!

    Het baasje is volgens mij voorzitter van de maltezervereniging Nederland en hij en zijn vrouw hebben werkelijk alles voor hun hondjes over en het is elke keer weer hartverwarmend om hun verhalen te lezen!

    En dat is alleen maar leuk toch? We gaan allemaal op onze eigen manier met onze hondjes om en dat is maar goed ook anders zou de wereld maar saai worden net zoals deze site want zonder al die verschillen hadden we elkaar nog maar weinig te vertellen denk ik!

    Groetjes, Anny D. van Kelly en Fleurtje.

  • Collie

    toch zou ik er persoonlijk voor kiezen, wanneer een gezonde hond niet langer dan 1 uurtje wil lopen, om zijn conditie wat op te vijzelen door dagelijks zijn wandelrondje wat te vergroten, dan om een buggy aan te schaffen, zeker als het baasje ook gezond is en wel meer dan 1 uur kan lopen.

    Voor hondjes met hartafwijkingen of iets dergelijks ligt dat natuurlijk anders. Voor extreme wandelingen ook, maar voor extreme wandelingen lijkt me een buggy bepaald onhandig, ik zie geen bergwandelingen gebeuren, met een buggy.

    Hier in Nederland zijn ook winkels genoeg waar je met je hond niet binnen mag, maar als hij in een buggy wél binnen mag, mag hij dat op mijn armen over het algemeen ook wel.

    En als ik mn rondje ‘slager, bakker, groenteman’ doe, winkels waar ik het best logisch vind dat Puk niet binnen mag, dan mag Puk thuis op het huis passen… Overigens waag ik het te betwijfelen of ze daar, zittend in een buggy :?, wel binnen zou mogen.

  • Jetje

    Tja, die deense dog, caravan misschien ?????? (of zo'n grote fietskar)

    En verder jouw berichtje: ook wij zijn heel gek op onze Bickel, maar het is en blijft een hond en staat absoluut niet op gelijke hoogte met onze kinderen. Tegenwoordig worden honden vaak wel als ‘kinderen’ gezien, maar dat vind ik toch niet kloppen en ook niet goed voor de hond.

    Als onze Bickel ziek is, dan ben ik de eerste die met 'm naar de dierenarts gaat, maar verder wordt hij als hond behandeld en niet als mens/kind.

    Dus blijft 'ie gewoon lopen en als hij het niet meer of minder kan, worden de rondjes gewoon kleiner.

    Groetjes van Jetje