Allergie Scalibor,ProMeris,Practic

  • marina van beertje

    Nog een vraagje!

    Beertje is allergies voor de tekenband van Scalibor''….en de teken en vlooien ampul van Practic<

  • Anny

    Hoi Marina.

    Wat vervelend voor Beertje!

    Onze dierenarts vindt Pulvex spot het beste tegen vlooien en teken.

    Dat gebruik ik al jaren bij Kelly en Fleurtje en het heeft nog nooit problemen gegeven.

    Het kost plm. 23 euro voor 6 pipetjes, daar kan ik dus 3 keer mee doen voor allebei de hondjes. Dat is relatief goedkoop in vergelijking met andere middelen. En ik zie nooit vlooien of teken meer.

    Ik hoop dat de dierenarts iets heeft wat je kunt gaan gebruiken.

    Sterkte ermee!

    Groetjes Anny D. die van Kelly en Fleurtje.

  • Marin

    Anny..heb het middel wat jij gebruikt genoteerd, zal ook dit middel voorleggen bij de DA vanmiddag…alvast bedankt voor jou tip…lief zo'n snelle reaktie:-)

  • marina van beertje

    grrrrrrrrrrrr…vergeet ik weer mijn naam te veranderen …zie ook nu dat er weer Marin staat…sorry!!

  • maria van tara en rowan

    Heeft Beertje last van vlooien dan?? Ik geef mijn honden alleen vlooienspul als ik er een vind … en dan geef ik ze ADVANTAGE kan je nu ook in de dierenwinkel kopen..Vooral met Tara moet ik uitkijken omdat ze een allergie en eplilepsie en een hartafwijking hebt.Eerder gaf ik ze ook preventief … maar dat doe ik niet meer .. hoe minder chemische stoffen hoe beter

    het beste met Beertje he gr Maria pootjes van Tara en Rowan

  • marina van beertje

    Nog even een berichtje over wat er besproken is bij de DA.

    Er is besproken dat ik wel het vlooien en tekenmiddel ‘'Practic’' ga geven, de ampul moet iets hoger in de neck …en een beetje ter hoogte van de staart…..dit om zekerheid te krijgen of de“” practic“” allergische reakties kan geven by honden.

    Zo ja, dan wordt dit gepubliseerd, en aan de producent doorgegeven….!

    Volgens de laatste berichten zijn er geen allergien bij honden bekent, voor het vlooien en teken middel ‘'Practic’'….nou afwachten hoe het de komende dagen dan bij Beertje gaat, hou jullie hiervan op de hoogte.

  • Sonja en Johan

    Wij zoeken ook dringend advies/hulp.

    Onze maltezer Stacy heeft gister een pipet Frontline spot-on in de nek gekregen en een Scalibor tekenband omdat we op vakantie gaan naar Frankrijk.

    Nu heeft ze continue ongecontroleerde spierbewegingen en schokkende bewegingen. Ze kan dus totaal niet rustig slapen. Op de bijsluiter van Scalibor staat wel iets over mogelijk neurologische reakties….

    Vanochtend de dierenarts gebeld en die ziet geen aanleiding tot paniek. Misschien maar langs komen om een injektie te halen tegen allergische reakties. Maar daar voelen we helemaal niets voor. De band is nu in ieder geval verwijderd en ze is gewassen met shampoo om alle chemische stoffen weg te spoelen.

    Nu afwachten hoe snel ze weer normaal is. En dan??? Ze is nu dus niet meer beschermd dus Zuid-Frankrijk is helemaal uitgesloten. Maar wat gebruiken we dan wel om haar te beschermen? Wat is wel veilig? En is Scalibor nu de veroorzaker of ligt het aan de pipet Frontline?

    groeten van Sonja en Johan.

  • maria van tara en rowan

    Ik moet morgenmiddag toch naar de DA zal ik het voor je vragen misschien dat hij een andere advies kan geven….ik zit wel eens op het epilepsieforum maar daar zijn ook honden die reacties vertonen op die band..maar andere ook weer niet..Nog even een vraag …als je naar zuidfrankrijk gaat heb jeje hond ook beschermd tegen hartworm gewone wormmiddelen helpen daar niet voor Stronghold heeft een middel dat speciaal tegen hartworm werkt..je moet het ook nog een paarweken geven als je weer thuis bent

    Als ik thuis ben morgenmiddag zal ik je informeren.is dat vroeg genoeg? gr Maria

  • marina van beertje

    Heb mijn telefoon nr. via mail aan jullie gestuurd, je kunt bellen als dat nog nodig is…heb meer informatie ivm. scalibor tekenband en spot-on

  • Sonja en Johan

    Dag Maria,

    bedankt voor je mail.

    We vertrekken nu ( zondagmiddag) en kijken dus niet meer naar de mail maar

    zijn maandagochtend nog in Nederland.(kunnen we dus nog wat voor Stacy

    kopen).

    Wanneer je ons zou willen bellen of je nummer sms-en dan bellen wij je

    gelijk terug zodat het onze kosten zijn.

    Stacy heeft van de dierenarts Milbemax ontworm-kuur en wanneer ze thuis komt

    moet ze weer een pilletje.

    Wij willen geen risico voor haar en denken dat we maar in Noord en Oost

    Frankrijk blijven en Zuid Frankrijk niet aan doen.

    We kunnen kiezen waar we heen gaan omdat wij met onze eigen camper gaan.

    Groetjes,

    Johan, Sonja en Stacy.

    06-51105329.