hebben jullie dit verschrikkelijke nieuws al gelezen

  • Marleen

    Hondje Tommy doodgebeten door bulldog

    OTTERLO - De 8-jarige Stefan is ontroostbaar. Zijn hondje Tommy, dat hij vijf jaar geleden voor zijn verjaardag kreeg, is het afgelopen weekend in zijn armen doodgebloed nadat hij was gegrepen door een Amerikaanse buldog.

    Het kleine Maltezer leeuwtje was op vakantieoord Het Lorkenbos in Otterlo kansloos tegen de grote hond. “Mijn ex-man was daar aan het klussen bij de stacaravan van een kennis, van wie die buldog is”, vertelt Stefans aangeslagen moeder Susan van Beek. “Stefan ging een stukje lopen met Tommy. Omdat hij vond dat het allemaal wel erg lang duurde, is hij toen met zijn hondje het tuintje daar in gelopen. Toen ging het mis.”

    Weerloos

    De veel grotere en sterkere hond dook boven op de weerloze Tommy. Hoewel Stefans vader en de eigenaar van de buldog de hond van het Maltezer leeuwtje af wisten te halen, was het kwaad al geschied.

    “Een buurman had gezien dat mijn zoontje helemaal overstuur was. Toen ik ernaartoe rende, zat Stefan alleen in de auto van zijn vader met een bloedende Tommy op schoot. We zijn nog naar de dierenarts geweest, maar het was al te laat.”

    Susan van Beek is woedend op de eigenaar van de Amerikaanse buldog: “Ik weet dat deze hond al vaker andere honden heeft gegrepen. Die raakten gewond en dat is vervolgens onderling geregeld. Vandaar dat deze hond ook bij de politie niet bekendstaat als gevaarlijk, want er is nooit melding van gemaakt.”

    Van de politie kreeg ze te horen dat ze niets voor haar konden betekenen omdat niet sprake is van een strafbaar feit.

    “ Ik zit nu thuis met een ontroostbaar zoontje. Tommy betekende alles voor hem. Het was zijn maatje. Hij houdt zich groot, maar ik zie het verdriet in zijn ogen. Er iets over zeggen wil hij niet. Behalve dan dat Tommy zo verschrikkelijk piepte…”

    stond vandaag in de telegraaf

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/3580275/_Hondje_Tommy_doodgebeten__.html

    verschrikkelijk zoiets zal jouw hondje maar overkomen!!!

    liefs marleen

    beau en lindsy

  • Hanny

    Ja gelezen, vanmorgen vroeg al.Vreselijk!

    Pffffff het zal je gebeuren.Moet er even niet aan denken.

    Ik laat Floor ook altijd best wel regelmatig aan grote honden snuffelen, doet ze op de hondenschool ook, maar na dit leeswerk ben ik wel wat angstiger geworden.

    Arm kind, het zou toch niet Tommy van ons PB zijn??

    Wat zal dat jongetje er een traumatische ervaring van overhouden.

    Hanny en Floor

  • marina

    Wat vreselijk afschuwelijk, en natuurlijk moet deze hond afgemaakt worden!!

    Ik zou het in iedergeval er niet bij laten zitten!!

    En wat ontzettend voor dit jongetje, wat zal zo'n kind hier een verdriet van hebben,

  • l;ena

    dit is echt vreselijk nieuws en ik moet er niet denken als dit je overkomt .maar bij ons lopen 2amerikaanse buldogsogs in de buurt die heb bijna me jackrussel te pakken genomen en die is niet bang uitgevallen maar die stond te trillen op haar poten en mijn maltezer angel heb ik opgepak want die honden lopen gewoon los en die baas van de honden zeg steeds ze doen niks maar ik hoor zovaak dat grote hondn toch die kleintjes pakken dus ik loop voortaan een andere weg met mijn honden want die zijn me erg dierbaar.

    groetjes lena

  • jos en tosca

    heel wijs besluit.

    beter voorkomen dan genezen.

    gr.jos en tosca.

  • Saskia D.

    Vorig jaar zomer toen we op vakantie waren in Egmond aan zee, kwamen we tijdens onze avondwandeling op een duinpaadje een man tegen met 3 grote honden (een soort jachthonden wit met zwarte vlekken) net op het moment dat ze een koekje kregen en aangelijnd werden. Kelly en Fleurtje waren aangelijnd en een van die honden greep meteen onze Kelly bij haar nek die heel hard piepte. Mijn man greep meteen die hond en die liet gelukkig meteen los. Maar wat waren wij geschrokken, temeer omdat onze Kelly alllen maar aan het lopen was. Het hondekoekje zat nog in haar vacht! Ze mankeerde uiteindelijk helemaal niets maar ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als ik helemaal alleen met de hondjes gewandeld had!

    De man die ook erg geschrokken was zei dat dit de eerste keer was dat zoiets gebeurde !?!?!? Sindsdien is onze Kelly erg wantrouwig tegenover grote honden. En wij kijken in Egmond extra goed uit en ik ga ook niet meer daar alleen met de hondjes lopen! Wij gaan elk jaar naar Egmond en we hopen dat die man er ook alleen maar op vakantie was!

    Ook ik had het bericht in de Telegraaf gelezen over Tommy die sprekend op onze Kelly leek en bedacht me opeens weer wat er vorig jaar had kunnen gebeuren!

    Groetjes Saskia D. van Kelly en Fleurtje.

  • Miranda

    pffff wat een verschrikkelijk nieuws….het zal je maar gebeuren.

    moet er niet aan denken mijn kleine witte bolletjes tussen de kaken van zo'n bul.

    en dat de politie dan nog zegt: er is geen strafbaar feit….tssss geen woorden voor!

    Donja is altijd wat voorzichtiger naar grotere honden toe maar Anisa springt overal op af….ik hou het wat meer in de gaten en anders loop ik inderdaad wel een blokje om!

    beter voorkomen dan je hondje kwijtraken dat is het mij zeker niet waard.

    ze zijn voor ons lid van ons gezin en dat willen we allemaal zo houden nietwaar?

    Groetjes,Miranda

    pootjes van Donja & Anisa

  • Marleen

    Ja ik loop ook altijd om als ik grote honden tegen kom.

    Onze beau leek ook wel een beetje op tommy (foto telegraaf)

    zo zielig voor dat ventje wat zal die een verdriet hebben.

    liefs

    marleen

    beau en lindsy

  • Marria van Tara en Rowan

    Vanmorgen las ik in de krant dat de vader zijn zoontje verboden had om met het hondje daar te komen … het is binnen gebeurd. Maar daarom is het ook voor het kind een verschrikkelijk drama.Bij ons loopt ook een kleine terrrier in de buurt wel eeens los , die wel eens een andere hond heeft gegrepen … maar als er niemand aangifte doet en het word onderling geregeld gebeurd er ook verder niets..Ik zou altijd aangifte doen Gr MariaMarleen schreef:

    >

    > Ja ik loop ook altijd om als ik grote honden tegen kom.

    > Onze beau leek ook wel een beetje op tommy (foto telegraaf)

    > zo zielig voor dat ventje wat zal die een verdriet hebben.

    >

    > liefs

    > marleen

    > beau en lindsy

  • Maltezer leeuwtje

    Hier moet echt iets aan gedaan worden, het gebeurd veel te vaak dat een klein hondje zoals een maltezer leeuwtje wordt gebeten door een grote agressieve hond. Een verplichte training voor zulk soort hondeneigenaren lijkt me op zijn plaats.

    Met vriendelijke groet,

    Eigenaar website Maltezer leeuwtje