marijke kijk even bij halsbandje of tuigje

  • marina

    Sorry Marijke, ik had het bericht onder het kopje ‘'diaree’' moeten plaatsen…maar het staat nu bij halsbandje of tuigje!!! Geef je wat info over prednison!!

    Groetjes van Marina

  • marijke van Flip

    Dank je wel Marina, inderdaad loopt Flip slecht na de prednison, hij moet het nog 2 dagen. Maar het kan ook van de pijn zijn????? Hij ligt het liefst languit op de grond.

    Vandaag gaat het ook wat minder.Gister ging goed.

    Ik wil niet eigenwijs zijn maar prednison is een ontstekingsremmer en hij heeft een ontsteking bij zijn lever en darmen, dus ik maak het even af en dan bekijk ik het. Het heeft mij wel aan het denken gezet en ik neem je tip wel ter harte hoor.

    Ik laat nog wel weten hoe het verder gaat,

    groetjes, Marijke en eenpootje van Flip

  • marina

    Ja Marijke, hou het wel goed in de gaten hoor, want prednison is niet geheel onschuldig!!!!!

    Als ik mij nog herinner, krijg je a.s. Dinsdag de uitslag van het LAB. klopt dat??

    Zo ja, dan nog even afwachten wat daar uitkomt!

    Mag ik vragen waar jij Flip toendertijd gehaald hebt?

    Ik heb mijn vorige maltezer gehaald in de Krim…bij Coevorden!

    Hij is maar 7 jaar geworden….en is geboren met een zeer zeldzaam voorkomende darmafwijking…..!

    Ik weet dat heel veel maltezers het aan hun maag/darm hebben, en de ontlasting van mijn vorige hondje is ook onderzocht en nogwel opgestuurd naar een speciaal laboratorium in Duitsland! Uit dat onderzoek kwam naar voren dat Hij bacterien in zijn maag darm kanaal had, vandaar dat mijn DA. eerst met medicijnen wilde beginnen…..Aangezien het alleen maar erger werd, met bloed bij zijn ontlasting….heb ik verzocht om doorgestuurd te worden naar Ommen…daar zou dan de beste Internist van nederland moeten zitten!!!! Zo gezegt zo gedaan!

    Ik met m'n lievertje naar Ommen, onder narcoce endoscopie en maagonderzoek… en uit het onderzoek kwam naar voren dat m'n hondje ontsteking had aan zijn maag……en bacterien in zijn darmen, maar dat wisten we al eerder door dat LAB onderzoek.

    OK…prednison werd voorgeschreven..Chico ging steeds slechter lopen, en zakte door zijn achterpootjes…maar de bloedingen uit zijn darmen waren gestopt.

    Op het laatst lag Chico alleen nog maar, en heb toen besloten om met de prednison te stoppen,in samenwerking met de internist hebben we het afgebouwd!!!…en gaanderweg ging het weer heel goed met Chico.

    Chico leek weer gezond, totdat Hij een half jaar later heel veel bloed uit poepte….met heeeeel veeeel gal ( slijm)

    Het bloed spoot er gewoon uit, zo erg was het.

    Ik meteen naar de DA…en die vond ook dat er uitgebreider onderzoek most komen in de kliniek hier vlakbij waar ik woon…in Wilhelminaoord.

    Utrecht kon niet meer, want Chico had vreselijke pijnen, en spuugde en poepte alleen nog maar slijm!!!

    In Wilhelminaoord hebben ze Chico meteen aan het infuus gelegd, met de zwaarste pijnstillers.

    Het was op vrijday dat hij aan het infuus werd gelegd….en de Internist in Wilhelminaoord vertelde mij dat er pas s'maandags een echoscopie gemaakt kon worden!!!!!!!!

    Ik hield mijn hart vast Marijke, want natuurlijk zag ik ook wel dat mijn lieve hondje het er heel moeilijk mee had, hij had zo ontzettend veel pijn.

    Ik stond machteloos, en vroeg aan deze kliniek of ze niet eerder een echoscopie konden maken!!!….maar ze zeiden dat ze dat apparaat niet hadden, en dat het pas maandags terug gebracht werd naar de kliniek!!

    Inmiddels was het Maandag…de echoscopie was er, chico werd op een holle kussen gelegd, en we zagen op de beelden dat er bobbels tussen chico's dunne darm en dikke darm zaten.

    Nog 10 % kans om tijdens een operatie te overleven, mijn man en ik waren geschokt, zo ontzettend sad.

    Chico nog een laatste knuffel gegeven…((ik ben te emotioneel…sorry ik kan niet meer verder om te vertellen…t'was een hel….ik mis hem nog elke dag zo ontzettend….het is beter dat ik dit niet meer vertel want het doet zo'n vreselijke pijn

    Hij is nog uit de narcose gekomen, maar hij was in dat weekend zo ontzetten zwak geworden dat zijn hartje het niet meer aan kon, en is op 7 January 2007 overleden.

    Als ik nooit naar Ommen was gegaan, naar die zogenaamde allerbeste Internist van Nederland…..en als ze in Wilhelminaoord de Echoscopie 3 dagen eerder hadden gemaakt, dan was Chico waarschijnlijk nog sterk genoeg geweest om de operatie te kunnen doorstaan….ik wil alleen maar zeggen…..>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Waarom toch altijs uitstellen bij zo'n doodziek hondje….stelletje stommerds……en dat noemt zich Internisten!!!!!!!!!!!!!! Wij moeten echt zelf aangeven wat we willen, en als er een ernstige bloeding is, dan behoren ze dat naar behoren te onderzoeken via een operatie…..want bloedingen die van erger tot kwaad worden, is natuurlijk niet normaal, en moet wel een geheel andere oorzaak hebben dan alleen maar een BACTERIE!!!

    Uit histopatolochish onderzoek ( van een stuk darm) is gebleken dat Chico een zeer zeldzaam aangeboren aandoening had, wat zowel met endoscopie als met echoscopie niet gezien kon worden… zelfs bij mensen kan dit voorkomen en ook zelfs dodelijk zijn, als men er niet op tijd bij bent

    Marijke, deze aangeboren afwijking in de darmen komt zeer zeldzaam voor,maar het is toch goed dat dit nogmaals!! hier op het pb staat, want alleen zo kunnen we helpen waar dat nodig is

    Ik vind het alles behalve leuk om dit te vertellen, maar misschien komt er ooit hier iemand op het PB dit dit leest, en die dit dan herkend…..want ik zou zo graag willen weten waar de zusjes en broertjes van Chico wonen,,,,want die hebben dan misschien dezelfde aangeboren afwijking, en kunnen die hondjes misschien nog geholpen worden…..

    Nogmaals>> Wij hebben Chico in september/oktober 1999 in ‘'De Krim’' ( bij Coevorden) gehaald….De naam van de fokker is ‘'’Van Dijk''…op de coevorderweg!!

    Ik heb aan deze fokker gevraagd of ze mij het adres van de andere baasjes wilt geven, maar deze fokker zegt dat ze deze niet meer heeft

  • marina

    Nog even een aanvulling op alle informatie in mijn vorig bericht!!!

    Voordat Chico aan het infuus ging, wilde hij heeeeeeeeeeeeeeel erg veel water drinken, maar spuugde dit ook meteen weer uit, met daarbij heeeeeeel erg veel slijm!!!!!!!!!!!

    En als dat het geval is, dan is er al bijna niets meer wat nog kan helpen …..zo spoedig als mogelijk is operatie, en niet eerst afwachten tot er pas na 3 dagen een echoscopie gemaakt kan worden, want dan is het bijna wel zeker te laat !!

    hier nog de naam van de aandoening, van het histopathologhisch onderzoek van de verwijderde darm.

    diagnose ‘'’micro- diverticulosis'''volgens de patholoog een aangeboren afwijking met holtes in de darmwand, die zeer zeldzaam is

  • Cisca

    Hoi,

    Ik lees net dit bericht. Wij hebben ook een Maltezer uit de Krim. Hij is nu 5 jaar.

    Het vreemde was bij ons, dat de fokster vertelde dat de overige puppies dood waren geboren. Tommy onze hond heeft nu ernstige klachten aan zijn achterpootjes. Helaas zijn wij de naam van de fokster kwijt. Er staat mij wel bij dat ze een soort kroeggedeelte in haar huis had.

    Voor de zekerheid wilde ik graag weten of we het over dezelfde hebben?

    Alvast bedankt!

    Cisca

  • marina

    Hoi Cisca…sorry dat ik zo laat reageer, ik ben met een verhuizing bezig!

    Hier het adres van de Fokker waar ik mijn vorige maltezer heb gehaald.

    Fokker van Dijk.

    Koevorderweg 195

    De Krim ( bij Coevorden!!)

    Tel: 0524-572105.

    Aangezien deze fokker mij vertelde dat zij geen adressen meer heeft van alle mensen die bij hun een maltezer gehaald hebben, ben ik bang dat kontact opnemen geen enkele zin zal hebben!!

    Ik hoop natuurlijk dat ik via mijn oproep hier op het PB wel in kontact kan komen met de mensen die ook daar een maltezer gekocht hebben.

    Hebben we het over dezelfde fokker Cisca??

    Ik hoor graag van jou of dit idd het geval is, en laten we kontact blijven houden, want hoe meer er word gereageerd op mijn oproep, des te beter kunnen we deze fokker aanpakken!

    En wat nog veel belangrijker is, dat we misschien het leven van de andere zusjes en broertjes kunnen redden!

    Via een oproep in de plaatselijke krant ook 1 reaktie….ik wil ook een oproep via de telegraaf doen, dat zit in de pen!!

    Hoe gaat het nu met Tommy??

  • Cisca

    Ja we hebben het inderdaad over dezelfde fokker.

    Tommy zit nu nog aan de pijnstillers. Maandag moet ik terugkomen bij de dierenarts. Deze wil dan kijken of er verbetering in zit anders wordt er direct een foto gemaakt. Tot nu toe geen verbetering. Ik zit er over na te denken om misschien stappen tegen haar te ondernemen.

  • marina

    Hoi Cisca…dank voor je bericht….t'is toch wat he met zo'n fokker, ik neem graag de stappen samen met jou!

    Als je dat wilt, dan hoor ik dat graag van jou, misschien kunnen we dan ook achter alle andere adressen komen, van de zusjes en broertjes van onze hondjes!!

    Hoe gaat het nu met je hondje???? Ben erg benieuwd hoe het onderzoek is afgelopen??

    Sorry voor het te korte bericht van mij, we helpen mijn moeder met de verhuizing, een heel gedoe! en heb daardoor weinig tijd voor mijn computer, daar ik de komende week ook niet in mijn eigen huis ben.

    Mijn moeder woond bij Amsterdam, en ik vlakbij Heerenveen!

    Ik hoop dat je hondje beter word Cisca…ik voel in het bijzonder met jou en je hondje mee!!

    Lieve groetjes van Marina, en likje van Beertje voor Tommy!Cisca schreef:

    >

    > Ja we hebben het inderdaad over dezelfde fokker.

    >

    > Tommy zit nu nog aan de pijnstillers. Maandag moet ik

    > terugkomen bij de dierenarts. Deze wil dan kijken of er

    > verbetering in zit anders wordt er direct een foto gemaakt.

    > Tot nu toe geen verbetering. Ik zit er over na te denken om

    > misschien stappen tegen haar te ondernemen.