halsbandje of tuigje

  • marina

    Zullen we het es hebben over halsbandjes en tuigjes….

    Ik vind zo'n tuigje het beste!

    Bij een beetje trekken kreeg mijn vorige maltezer hondje het altijd benauwd, en vanaf het moment dat ik een tuigje ging gebruiken was de benauwdheid als sneeuw voor de zon verdwenen!

    Wie heeft er enig idee waar een uitgebreid assortiment aan allerlei riempjes…tuigjes…etc…. te koop is…?

    Ik bedoel ‘'zeer uitgebreid’' assortiment

  • Tezz

    Hoi Marina,

    Ik ben ook aan het overwegen om een tuigje te kopen voor Harley, misschien dat ie dan wel mee naar buiten wil. Alhoewel ik niet denk dat dat het probleem is, want in de bossen loopt hij namelijk wel goed aan de riem. Ook de terugweg naar huis na een korte wandeling naar de supermarkt bijvoorbeeld loopt hij ook goed aan de riem. Volgens mij zit het probleem bij het niet wandelen van Harley gewoon in het feit dat hij niet van huis af wil…..

    Maar ik wil op zich best wel eens proberen om een tuigje te gebruiken. Wie doet dit al en is het niet funest voor de vacht?? (qua klitten).

  • marina

    hoi Tezz…..mijn vorige maltezer had ook altijd een tuigje en totaal geen klitten, ik kamde natuurlijk wel minstens 1 keer per dag zijn vacht heel goed door.

    Ook bij Beertje kam ik 1 keer per dag.

    Beertje heeft een onder en bovenvacht, bijzonder moeilijk om daar doorheen te komen,als ik niet elke dag kam, dan zit hij onder de klitten….maar beertje is dan ook geen echte maltezer….x maltezer shi-shu.

    nou hopen dat er meer reakties komen, want ik weet natuurlijk niet hoe het bij de andere maltezers is.

    ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat tezz, en ja, misschien gaat ie dan wel beter mee lopen…..want als ze aan de lijn trekken, dan zit het niet lekker bij het keeltje.

    zit met m'n linker vinger te typen, heb een splinter in m'n rechter en zit in de soda nu…moeilijk om links te typen, schiet niet op.

  • marijke van Flip

    Flip heeft ook een tuigje alhoewel hij altijd los liep. De laatste tijd niet meer vanwege het niet willen lopen omdat hij zo beroerd was.

    Gelukkig gaat het nu weer goed.

  • marina

    Wat fijn dat het nu weer beter gaat met Flip…..

    Ik heb een paar dagen geleden een uitgebreid bericht getypt naar jou Marijke, maar dit bericht is op de één of andere manier verdwenen….ik vind dit best wel jammer want er zat best veel tijd in.

    Ik zal nog even in het kort iets vertellen, dan weet je weer wat meer!!!

    Ik heb in een vorig bericht jou verteld over mijn vorige maltezer hondje, dit bericht kun je lezen als je op volgende klikt..!

    Ik wil nu even iets zeggen over de prednisolon……mijn hondje kreeg dit ook voorgeschreven, en hij begon steeds slechter te lopen, hij wilde of kon niet meer naar buiten, en moest hem dragen naar het grasveld…afschuwelijk gewoon….!!

    Ik heb die internist in Ommen gebeld ( waar mijn hondje onder behandeling was))

    en tegen die internist gezegt dat de prednison dit mogelijk veroorzaakte!

    We hebben toen besloten om zo spoedig als mogelijk was de prednison af te bouwen, en het ging gaanderweg weer goed met mijn maltezer hondje Chico''.

    Hij kon weer rennen en plezier maken!!

    Ik wil alleen hiermee zeggen, dat misschien bij Flip de prednison ook averechts werkt?

    En nu is mijn vraag aan jou Marijke…..ging Flip slechter lopen toen hij die prednison ging gebruiken, of was dat al voordat Hij die pillen kreeg???

    Ik hoop dat dit bericht wel goed aankomt op het prikbord!!!