het knallen begint weer!

  • marina

    Hebben jullie nog tips i.v.m. het knallen….vuurwerk is alweer in omloop.

    kijk, als het knallen nou niet te dichtbij is, kunnen onze huisdieren er vast een beetje aan wennen…maar o wééé'; als het vuurwerk dichterbij komt, en meer frequenter voorkomt, dan kunnen onze viervoeters! best wel angstig worden.

    Alle tips zijn natuurlijk bijzonder welkom, want we willen natuurlijk niet dat onze maltezertjes bang worden.

    Wat denken jullie van zo nu en dan een ballon laten knallen??

    Al 1 tip van mij…of is dit een slechte tip? wie heeft er al es een ballon uitgeprobeerd?

  • Carla en Kira

    Hier wat tips:

    koop een trainigscd met vuurwerkgeluiden erop en begin deze zacht af te spelen en steeds ietsje harder. zo wend u hondje rustig aan de geluiden die komen gaat…

    Als uw Maltezer angstig reageert op vuurwerk, hem zo veel mogelijk negeren.

    Door aandacht te geven, belonen we als het angstige gedrag op het geknal.

    De volgende keer zal uw huisdier door angstig gedrag weer om aandacht vragen.

    Daarom doet u als baas, de roedelleider, alsof het knallen en flitsen heel normaal is (dus niet straffen en niet belonen.)

    Hem op zijn eigen vertrouwde plaats laten liggen.

    Hond rond oud en nieuw alleen maar aangelijnd uitlaten en op oudjaarsavoind het liefst voor 10 uur

    Licht aanlaten en gordijnen dicht (ramen ook) in de kamer waar uw Maltezer is.

    Radio of tv kan ook aan, als afleiding van het geknal (als daar geen geknal op is).

    Voor honden die erg paniekerig zijn kunnen kalmerende tabletjes (Calmivet) bij de dierenarts worden gehaald.

  • jos en tosca

    Goede morgen;???

    ik heb nog geen idee;??als tosca bang is.

    ik heb dat nog met haar niet meegemaakt:????

    maar een balon laten knallen heb ik nog niet geprobeerd;:???.

    zal is proberen kijken hoe ze reageert.;??

    bedankt voor je tip.;???wordt vervolgt.

    prettige dag verder.voor iedereen.

    moet er even van tussen.gr.jos en tosca.

  • mick

    Als het begint te knallen…..niet reageren….gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent…..ook al schrikt Beertje en kruipt weg…..dan niet oppakken en/of aanhalen. (ook al ziet het er zielig uit). Gewoon tegen 'm blijven praten.

    Hij let n.l. op jou..Als jij laat zien, dat je niet bang bent….komt ie vanzelf wel weer tevoorschijn. Geen lekkers geven dan ofzo……anders laat je zien, dat je zijn angstige gedrag goedkeurt . En ik weet uit ervaring (zelf de fout gemaakt met onze vorige hond), dat je dan altijd een hond hebt rondlopen die bang is voor harde geluiden…..en wat knallen betreft, niet alleen aan het eind van het jaar !

    En idd. die CD….hartstikke goed ! Kan je die niet downloaden van internet ?

    gr. mick

  • to brouns

    dat van die ballon is een goeie, joey kwam daar vorige week zelf mee naar binnen tijdens de wandeling opgepikt . en ja hoor je hoefde er maar op te wachten totdat hij tijdens het spelen knalde , een hele verbaasde blik en dan de resten niet willen afgeven.

    trouwens de eerste keer dat hij de maandelijkse sirene hoorde, kroop hij inderdaad weg achter de bank, heb hem gewoon laten zitten. de keer daarop dat dat ding afging liep hij naar buiten om heel hard mee te blaffen.

    dus dat negeren helpt wel.

    gr. to

  • mick

    Op die medicijnen Carla wil ik toch even reageren. Die heb ik één keer gebruikt (bij onze vorige hond Queeny, een mechelaar).

    Omdat ze zo extreem bang was, dachten wij er goed aan te doen haar een keertje Calmivet te geven.

    In het begin merktje niets van de inname van de pillen, maar op een gegeven moment kwam ze naar ons toe lopen en zakte opeens door haar poten ( ze was daardoor heel verschrikt en angstig ) Maar goed …ze is toen redelijk door de oudejaarsavond gekomen……maar is zeker 3 dagen van slag geweest (wiebelig op haar poten en zielig) Daarna hebben we nooit meer Calmivet gegeven en zijn lekker ieder jaar thuis gebleven omdat we die avond niet ergens anders konden en wilden vieren……omdat we Queeny niet alleen dorsten te laten.

    gr. mick

  • Tezz

    ik ben ook benieuwd hoe Harley het gaat doen. Vorige week waren ze hier achter het huis rotjes af aan het steken en mijn man zei (ik was zelf niet thuis) dat hij behoorlijk piepte. Ik heb hem op het hart gedrukt dat hij NIET mag reageren of hem aanhalen, en hij beweerde dat hij dat ook niet gedaan had, dus ben benieuwd….

    Mijn dochter speelt regelmatig met balonnen en Harley is er een beetje bang van. Maar hij heeft wel al een paar keer met een ballon gespeeld, net zo lang totdat hij klapte en daar hebben we gewoon ook niet op gereageerd. Ik zal vanmiddag weer eens wat ballonnen de kamer in gooien, haha, kijken hoe hij reageert. Kan hij vast oefenen….

  • Ellen

    Ballonnen? Kijk wel uit hè! Ik heb ze ook af en toe in huis hoor maar die flarden gaan alle kanten op bij het knallen en een klein stukje is al genoeg……brrrrrrrrrrrrrrr doodeng, je ziet het soms niet goed, vooral het ‘knoopje’, maar ze kunnen er heel goed door stikken. Maar die knallen oefenen is natuurlijk nooit weg.

    Ook af en toe zomaar even de radio héél hard aan en meteen weer uit, misschien een idee of op een heel hard fluitje, kort en hard en schril. Je hebt tenslotte ook gillende keukenmeiden…………….

    gr. Ellen.

  • jos en tosca

    hoi ellen bedankt.;?voor je tip.

    moet er ook niet aan denken.jakes;;??

    had ze bijna gekocht.ik wacht rustig af kijk wel hoe ze reageert.

    het is voor tosca haar eerste keer zie wel.???.

    PS:de tip met balonen is goed bedoeld maar meschien toch niet-

    zo,n goed idee.???.

    gr.jos en tosca.

  • Wim

    Wat Carla al zei: volkomen negeren en net doen of je niets hoort. Werkt altijd!

    Hetzelfde geldt voor onweer en deurbellen. Als je zelf reageert zal de hond wel meedoen. Goede tips trouwens hier…… !!!