foto van Beertje!!!

  • marina

    Hoi allemaal,

    De foto die ik heb geplaatst van Beertje is eigenlijk niet helemaal goed….ik zal weer es een resente foto maken, maar dan wel zo dat de kleuren van Beertjes vacht beter op de foto uitkomen.

    Het'' licht'''' in de trimsalon reflecteerdé, daardoor lijkt het of Beertje bruin is op zijn rug….hij heeft wel wat bruin door zijn vacht hoor, maar doordat hij meer grijs/zwart/wit/beige heeft, valt dat bruin niet zo op!

    Ik vind zelf dat het gezicht van Beertje ook niet echt goed op de foto staat….Beertje ziet er in het echt veel liever uit…Hij heeft echt een heel lief koppie, dat krijg ik dan ook dagelijks te horen als we buiten zijn….

    Hij vraagt wel veel liefde en aandacht….tís een echt gezelschap boefie.

    Samen koffie drinken is niet meer weg te denken, en natuurlijk krijgt Beertje dan ook een beetje op een schoteltje…mmmm

    Winkelen gaat ook heel leuk…hij weet dan dat we ook naar de dierenwinkel gaan, en daar dan wat lekkers krijgen!! of halen!

    Hij gaat dan heel lief liggen wachten tot we weer naar buiten gaan, dat heeft Beertje zichzelf aangeleerd…heb ik effe een makkie:-)

    Het winterpakje heeft Beertje alleen s'morgens vroeg aan….en meestal de 2 laatste wandeling….overigens vraag ik mij wel af of het echt nodig is ?

    Aan de zij kanten van het winterpak zitten reflecterende strepen, omdat Beertjes vacht tegen Zwart aan zit, is het toch wel wat veiliger dat hij in het donker goed gezien wordt. hi…Een wit hondje is uiteindelijk veel beter in het donker te zien, maar zwart toch wel moeilijk

    groetjes van marina en beertje

  • mick

    Als manlief s'avonds de honden gaat uitlaten doet hij vaak zo'n reflecterend vestje over z'n jas. Zo wordt ie, zeker door passerende auto's, ruim van tevoren gezien.

    Ook ( wij hebben ze zelf niet) bestaan er reflecterende hondenbandjes.

    Misschien een tip ?

    gr. mick

  • jos en tosca

    mick(m.i.c.k);?hallo.

    die bestaan heb hem zelf ook.

    kreeg hem (GRATIS).:;?.bij padegriepall.dierendagpaket.

    geeft licht in het donker.ik weet niet.?als ze ze nog hebben.

    vraag het is na bij de dierenspeciaalzaak.(ZE BESTAAN ECHT.;?).

    veel sucses.gr.jos en tosca.

  • joke

    JA DIE BESTAAN!!!

    Toevalligzag ik gisteravond iemand hier lopen met zijn hondje.

    Hij had er zelfs een lampje aan bevestigd die aan en uit ging.

    Wel een grappig gezicht hoor zon snuffelend lampje in het gras.

    Maar duidelijk en veilig ook lijkt mij.Joke

  • marina

    Ik heb van alles en nog wat hier….een reflekterende winterpak voor Beertje….een lampje en een reflekterend dun jasje….ik zal wel een paar foto's maken, en het hier dan plaatsen.

    allemaal bedankt voor de tips en reakties

    groetjes van marina

  • Tezz

    Leuk hoor, al die jasjes en frutsels. Ik heb ze niet nodig want mijn prins Harley wil dus echt niet naar buiten om te wandelen. Snel ff de tuin in en dan zo vlug mogelijk weer naar binnen……….Die is dus nooit lang genoeg buiten om het koud te krijgen.

  • marina

    Hoi Tezz…waarom wil Harley niet naar buiten om te wandelen? Overigens wel makkelijk dat Harley het in de tuin doet…..Want 4 keer per dag wandelen neemt toch wel een aantal uren in beslag….maar wel goed voor mij, en Beertje!

    De reden dat ik weer een hondje wilde was het in beweging zijn!!

    Na het heengaan van mijn maltezer hondje Chico had ik niet voldende beweging,en voelde dat mijn spieren niet soepel meer waren.

    Ik ben daarom blij dat ik weer kan gaan wandelen, en het is nog gezellig ook zo met z'n tweetjes:-)

    Dank voor je reaktie

    Groetjes van Marina, en likje voor Harley van Beertje!

  • Tezz

    Ik weet echt niet waarom hij niet wil !!! Misschien komt het toch door de kou. Vandaag was het hier in brabant stralend weer en ik heb twee keer een poging gedaan om te wandelen en het ging prima! Dus ach, ik wacht het voorjaar gewoon even af….

    Ik vind de extra beweging ook erg fijn, maar met een hondje wat gewoon echt gaat zitten en geen stap meer zet wordt het minder leuk! Ik krijg overigens wel goede tips op de puppycursus, dus het gaat steeds beter. En ook als ik hem meeneem naar het bos wandelt hij wel goed.

    Hij mag het overigens maar op 1 plekje in de tuin doen: we hebben een klein strookje gemaakt (een halve meter bij anderhalve meter) met kiezels erin en daar gooi in 's avonds altijd een emmer heet water overheen om de geurtjes te verwijderen (hoewel de regen dat nu wel voor ons doet). Werkt echt prima!

  • marina

    Kun je mij ook wat tips geven Tezz…Beertje gaat altijd op de grond liggen als er een hond (je) aankomt…..Hij is nu bijna 11 maanden, en ik weet niet waarom Beertje op de ‘'loer’' gaat liggen….in ieder geval is Hij niet bang, zijn staart is als een wimpel, en als de hond er bijna is, dan vliegt Beertje erop af, en wilt dan gelijk spelen….hij is een echte lieverd, heel speels….ook vind hij kinderen groot en klein heel leuk.

    Ik ben ook op de puppie kursus geweest, daar zei men dat ik gewoon moet doorlopen, maar Beertje gaat liggen, en ik ga hem echt niet over het voetpad slepen, dat gaat me toch een beetje te ver!!! Wat zeggen de trainers op de puppie kursus waar jij met Harley bent?

    Ik vraag dit aan jou omdat niet elke puppie kursus hetzelfde is, en zou graag nog wat tips willen van mensen die hier ervaring mee hebben.

    Alvast bedankt !

  • Tezz

    Hoi Marina, voor zover ik het zo kan beoordelen doet Beertje dat omdat hij zich onderdanig wil opstellen naar de andere hond. Ofwel (en dit geldt in de gevallen dat Beertje groter is dan het andere hondje) hij maakt zich klein omdat hij tegen de ander wil zeggen: 'Heej kijk, ik ben ook klein, net als jij! Leuk joh, samen spelen! Wees maar niet bang, kijk, ik ben ook klein!".

    Ik zie dit gedrag bij de grotere puppies bij ons in het klasje ook. Er zit bijvoorbeeld een brenner senner pup bij ons en die doet dat ook de hele tijd. Hij wil met de andere pups spelen, maar die andere pups zijn zo klein dat ze hem als een ‘bedreiging’ zien en die gaan dus plat op de grond liggen (onderdanig) afwachten wat er gebeurt. Indy (de Brenner Senner) gaat dan ook zo liggen om aan te geven dat ie gewoon heel lief is en ook alleen maar wil spelen!

    Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken, het is gewoon natuurlijk gedrag!