doen jullie hondjes dit ook ?

  • mick

    Ik weet wel, dat maltezertjes niet van boze stemmen houden, maar dit hondenmannetje, liet dat gisteren wel héél duidelijk merken.

    Gisterochtend deed Binkey ineens een piepklein plasje in de kamer (reactie v.d. vakantie?) Ik zag het gelukkig en brulde “ Binkey…wat doe jij nu @%&$#*@???”

    Verschrikt keek hij me aan, rende naar manlief en ging achter zijn benen zitten….om mij van daaruit in het snotje te houden. Even later bleef hij maar achter me aanlopen…….en maar pootjes geven…….we hebben er toen maar een knuffelpartij tegenaan gegooid en het weer “goed gemaakt”.

    Later op de dag zat hij bij de baas op schoot…..en Mandy wilde daar ook graag bij……deed hij even een partijtje “lelijk” dus ik weer….“Binkey ben je nou helemaal gek #$%&@% !! ” …….hij sprong, wederom verschrikt, van de bank…draaide zenuwachtig een paar rondjes door de kamer en sprong opeens (heel aandoenlijk) bij mij op schoot…..naar mijn oor….en maar likjes geven….en daarna naar Mandy, die hij ook even verwende met een uitgebreide likbeurt !!!

    Herkennen jullie dit ???

    gr. mick

  • Tezz

    Hahaha Mick, ik herken het (nog) niet, maar kan me het wel levendig voorstellen! Het zijn potverdorie karakterhondjes, dat heb ik ook wel al gemerkt (zie mijn prik over het niet willen wandelen) …..

  • Maria van Tara en Rowan

    Haaa karakter hebben ze zeker .. Tara mijn maltezer gaat blaffen tegen mij en als er een vriend op visite is ook tegen hem…. ook gaat ze boven op Rowan (mijn japanse spaniel) zitten rijen.Rowan is een reu .. hij doet er niet aan mee en kijk zo van waarom doe je dit??Ze vertoond dit gedrag alleen als die 2 vrienden er zijn bij andere mensen doet ze dit niet

    gr Maria van Tara en Rowanmick schreef:

    >

    >

    >

    > Ik weet wel, dat maltezertjes niet van boze stemmen houden,

    > maar dit hondenmannetje, liet dat gisteren wel héél duidelijk

    > merken.

    >

    > Gisterochtend deed Binkey ineens een piepklein plasje in de

    > kamer (reactie v.d. vakantie?) Ik zag het gelukkig en

    > brulde “ Binkey…wat doe jij nu @%&$#*@???”

    > Verschrikt keek hij me aan, rende naar manlief en ging achter

    > zijn benen zitten….om mij van daaruit in het snotje te

    > houden. Even later bleef hij maar achter me

    > aanlopen…….en maar pootjes geven…….we hebben er toen

    > maar een knuffelpartij tegenaan gegooid en het weer "goed

    > gemaakt".

    >

    > Later op de dag zat hij bij de baas op schoot…..en Mandy

    > wilde daar ook graag bij……deed hij even een partijtje

    > “lelijk” dus ik weer…."Binkey ben je nou helemaal gek

    > #$%&@% !! " …….hij sprong, wederom verschrikt, van de

    > bank…draaide zenuwachtig een paar rondjes door de kamer en

    > sprong opeens (heel aandoenlijk) bij mij op schoot…..naar

    > mijn oor….en maar likjes geven….en daarna naar Mandy, die

    > hij ook even verwende met een uitgebreide likbeurt !!!

    >

    > Herkennen jullie dit ???

    >

    > gr. mick

  • marina

    Ja ik herken dit ook bij Beertje…..als het koud is dan krijgt hij zijn lekkere dikke winterpak aan, met aan beide kanten strepen die in het donker reflekteren.

    Beertje zou het liefste zonder dat winterpak naar buiten willen, en laat dat merken door heel zielig te kijken, met zijn koppie naar beneden.

    Ook als ik een uurtje later naar buiten wil,,,dan kijkt hij net zoals Binkey!

    Ook kijkt Beertje soms heel bedrukt als ik bij de computer zit ( wat niet veel voorkomt, paar x per week)

    Maar ik geef hier niet aan toe want Beertje krijgt voldoende aandacht, en ga 4 keer per dag een lange wandeling maken….waarvan 3x een wandeling van 1 uuur.

    wat ik mij wel afvraag of Binkey geen kou gevat heeft op zijn blaas?

    Heb jem wel goed uitgelaten voordat je naar binnen ging? tenslot van rekening waren jullie net terug van vakantie.

    Ik denk dat Binkey gewoon het huis wilde maskeren,wat denken jullie?

    Is er misschien een andere hond in jullie huis geweest toen jullie met vakantie waren? zoja, dan kan dat ook de oorzaak zijn dat Binkey in huis een plasje deed.

    Als ik bij mijn zus op visite ga, dan laat ik eerst Beertje goed uit, en daarna ga ik bij mijn zus naar binnen.

    Idem dito als ik naar mijn moeder ga, want mijn moeder krijgt wel eens visites die ook een hondje hebben, en Beertje wilt dan ook maskeren….! Dat is nu overigens niet meer zo, want zodra Beertje dat weer wilde doen, heb ik hem dat duidelijk gemaakt!

    Marina

  • mick

    Nee hoor Marina……het was gewoon een piepklein ongelukje….een vergissing……

    En voordat wij met de honden ergens naar binnen gaan….uiteraard eerst even een plas enzo……logisch toch ?

    Gaat het verder goed met Beertje ? Hij ziet er tenminste stralend uit op de foto ….en zo mooi geknipt !

    gr. mick

  • marina

    :-) gaat heeeeeel goed met Beertje Mick…het is een heel lief hondje met een rustig karakter…heel sociaal naar mensen,kinderen en dieren in het algemeen!

    Maar als we om half 10 de laatste wandeling doen, dan heeft Beertje zoiets van ‘'ík moet vlakbij mijn baasje blijven want in het donker zou er wel es wat kunnen gebeuren’''lol…..als er dan mensen aankomen, blijft hij staan totdat ze voorbij zijn, ik heb daar geen moeite mee hoor, ik laat het zoals het is. Ik vind het overigens wel heel grappig dat Beertje wel waakzaam is bij mij!!! en niet bij mijn man!! ( die zoals ik eerder vertelde elders woont) Overigens vind Beertje het bij mijn man ook altijd fijn,maar hij is altijd vreselijk opgewekt en blij als ik hem weer ga halen, dan krijgt hij natuurlijk uitgebreid een knuffel.

    Beertjes gezondheid is gelukkig weer goed…..ik heb zo'n idee dat mede van het volgen van de puppie en basis kursus hij een infectie heeft opgelopen, daar hij lange tijd aan de diare was!

    Ik heb daarom besloten om niet meer naar de vervolg kursus te gaan, want waar heel veel honden hun ontlasting etc…. deponeren, is volgens mij een infectie bron?

    Beertje is nu bijna 11 maanden, en hij heeft nu ook niet meer de behoefte om allerlei dingen van de straat te pakken ( eten)….daar ben ik wel heel blij mee hoor, want het was kontinue opletten.

    Zowieso is het opletten geblazen, want er zijn heel wat fietsers hier die het niet zo nauw nemen, i.pv.over het fietspad, gaat het regelmatig over het voetpad.

    Ik heb daar wel wat op bedacht overigens….neem mijn paraplu mee, enn houd deze horizontaal, zodat fietsers niet langs ons heen kunnen scheren….Beertje kan dan ook wat vrijer lopen, en rennen over het gras met de 8 meter lijn.

    Nou jullie zien wel dat Beertje dan ook niets te kort komt, en ik ben bijzonder gelukkig met dit lieve hondje.

    Hij gaat niet meer in de bench als we naar bed gaan….hij ligt lekker tegen mij aan, mmmmm gezellig!

    Wel gaat Beertje nog in de bench als ik boodschappen etc… ga doen, ,,

    ik richt dan mijn filmcamera op de bench, en neem dan ook het geluid op.

    Het is een film van 2 uur, en heb er al heel veel plezier van gehad!!!

    Op de film zie ik dan hoe Beertje zich gedraagt,hij gaat niet slapen, hij ligt dan 2 minuten, en gaat dan weer 1 minut zitten…zo gaat dit 2 uur lang door<<