prins Harley

  • Tezz

    Ik heb een klein probleempje met mijn (bijna) vijf maanden oude pup Harley. Oftewel Prins Harley, want de kleine dondersteen weigert naar buiten te gaan als het regent……..

    Wandelen is sowieso geen succes. In de bossen vindt hij het prachtig en loopt hij keurig mee aan de lijn, maar hier in de wijk weigert hij het pertinent. Hij gaat dan zitten en kijkt me met zijn prinselijke koppie aan alsof hij wil zeggen: ‘maar je denkt toch echt niet dat ik over die koude stoep ga lopen he….’. Nu laat ik hem altijd plassen op het veldje achter het huis, dus wandelen hoeft hij ook niet echt (hoewel ik dat natuurlijk wel met hem aan het trainen ben).

    Maar………….als het regent dan wil hij niet eens de drempel over! Hij doet het dan dus gewoon in huis, gewoon waar hij staat! En hoe goed ik hem ook in de gaten hou, hij vindt altijd wel een moment dat ik hem net even een paar seconden uit het oog verlies en gaat dan gewoon zitten en doet het prinsheerlijk op de eikenhouten parketvloer. Iemand tips???? Ik heb het idee dat ik nu, met dat regenachtige weer, weer helemaal opnieuw kan beginnen met zindelijkheids training!!! Het ging eigenlijk wel best al goed, ik heb min of meer vaste tijden (7.30, 12.00, 16.00, 20.00 en 22.30) en hij had al een hele week niets meer binnen gedaan!

    Leuk joh, die regen. Tips zijn welkom!!!!!!!!!

  • jos en tosca

    Beste Tess.??

    Ik heb het zelfde:?? probleem met mijn prinsses tosca.

    van 5 maanden.:??? ik heb een groot dakteras.met mooi weer.

    gaat ze naar het teras is ze niet binnen te krijgen.doet daar netjes haar-

    behoefte.gaat ook netjes voor de terasdeur zitten wachten tot ik de deur

    openzet.maar zo gouw als het regent.how:??? maar.geen zin.

    doet ze binnen.alsof ze wil zeggen ga zelf maar naar buiten.

    maar dan straf ik ze:????licht.met de neus er door en buiten zetten.

    tot dat ze haar behoefte heeft gedaan regen of geen regen.

    het is een pub net babys.je moet laten zien wie de baas is!!!!!.

    dan komt dat wel goed. het heeft tijd nodig.

    sucses.:???? jos en tosca.

  • saskia van siem

    maak van het wandelen een feestje!!!

    belonen bij het plassen en poeppen. geen snoep maar, braaaaaf, blije stem!!!

    blijf gewoon naar buiten gaan. ook al regend het pijpestelen.

    en een hond met de neus door zijn uitwerpselen halen is wel helemaal uit den boze. beest weet echt niet wat je daar mee bedoeld.

    persoonlijk zou ik een hond niet op een terras of balkon uitlaten, maar gewoon naar buiten op een veldje of waar dan ook. maar zolang als jij er bij blijft op het terras in de regen en er een leuk feestje van maakt als je hond zijn behoefte doet is het mij prima. maar vind je het ook goed als je hond helemaal zindelijk is??

    dus jij zit met je bezoek lekker op het dakterras en je hond poept onder je stoel??

  • jos en tosca

    NEEEEE?????.lieve schat.

    je begrijpt me helemaal verkeerdt.ik ga echt wel met de hond naar het veld.

    en als er bezoek is licht er niets .op het dakteras wordt alltijd meteen weer opgeruimd.

    en met de neus er door halen.???moet je niet zo letterlijk nemen.

    die gaat er niet echt met de neus door;????.zo,ben ik nou ook weer niet.

    gr.jos.

  • saskia

    hoe bedoel je het dan??

  • jos en tosca

    Laat maar niet belangrijk;??????

  • Riet

    Hallo allemaal

    Ook onze boys hebben een hekel aan de regen, zodra de voordeur open gaat en ze zien dat het regent kijken ze mij aan met 2 paar ogen of ik wel goed bij mijn bovenkamer ben om met zulk soort weer naar buiten te gaan, maar wat moet moet nu eenmaal, wel doe ik ze met de regen hun regenjas aan zodat ze niet helemaal nat worden, en waneer het in de zomer regent dan hebben ze pech, ze gaanbij ons op gezette tijden naar buiten

    Net als sas ben ik geen voorstander van dat ze het in onze tuin doen, kijk een ongelukje kan iedereen over komen, en waneer ze een plasje doen op de tegels in de achtertuin dan gaat er wel een emmer gloor over heen, want op den duur gaat het toch stinken,

    Gewoon aanhouden dat het hondje zijn rondje loopt, desnoods doe je een wat kleiner rondje waneer het regent en dat brei je dan langzamerhand uit tot dat hij/zij het gewend is

    Gewoon proberen en laten zien wie de baas is anders nemen ze een loopje met je

    Suc6

    Riet

  • Tezz

    Hoi Riet, dat is nu een beetje het probleem met Harley: hij is nog niet helemaal zindelijk. Hij is nu bijna vijf maanden…………….(pfffff maar ik heb geduld). Hij wil uberhaupt niet lopen: achter ons huis is een klein paadje wat naar een grasveld gaat en hij doet snel zijn behoefte in het paadje en haalt het grasveld niet eens! Hij wil gewoon NIET lopen…………..

    Hoe heb jij je hondjes aangeleerd dat ze met je meelopen??? En hoe oud waren ze toen ze zindelijk waren??

  • to brouns

    ons hondje was al krantzindelijk toen we hem kregen. we hebben hem toen eerst geleerd in de tuin en op zijn kleine rondjes en nu eigenlijk alleen nog maar zijn rondje. in de regen vindt hij ook niet zo geweldig maar met een jasje komen we al aardig in de richting. terwijl hij het erg leuk vindt om door elk waterplasje te lopen en te drinken. dus zindelijk was hij eigenlijk al rond de drie maanden. hij is nu bijna 7 mnd. maar belonen is natuurlijk ook oke een klein snoepje , maar ook vaak het heel enthousiaste goed zooo

    gr.to