ziek

  • marina

    heleen, hier de naam van de aangeboren afwijking met het histopathologisch onderzoek, van mijn vorige maltezer hondje Chico.

    Uit het histopathologisch onderzoek van de verwijderde darm blijkt de diagnose ‘'’

    '' micro_diverticulosis'''.

    Dit is volgens de patholoog een aangeboren darmafwijking met holtes in de darmwand, die zeer zeldzaam is en die bij mensen nog al eens kan voorkomen en daar ook zelfs dodelijk kan zijn.

    Geciteerd uit de brief van de dierenarts , ‘'de Tweede lijn’' in Wilhelminaoord.

    Chico was zo ongeveer elke maand wel 2 dagen ziek, dunne ontlasting met wat bloed erbij!! Ongeveer 1 jaar voor zijn overlijden kreeg hij steeds meer bloed in zijn ontlasting, en soms kwam er geen ontlasting maar wel veel bloed!!!

    Hoeveel keer ik wel niet bij de dierenarts ben geweest zijn niet meer te tellen, wel zeker meer dan een paar honderd!!

    Hadden we dit eerder ontdekt, dan was Chico nu waarschijnlijk nog in leven geweest!!

    Ik wil alleen maar even zeggen, wacht niet te lang met een echoscopie, en als de DA het niet weet,echoscopie….Desnoods second opinion! En overleg ook de informatie die ik jou bij deze stuur, ik hoop dat je hier wat aan hebt?

    Laat je het weten hoe het verder gaat?

    Sterkte Heleen, en groetjes van Marina

  • marijke van Flip

    Helaas heb ik ook een erg zieke maltheser van 10.5 jaar. Ik ga zo naar de kliniek voor een echo want ondanks de prednison en antibiotica blijft hij lusteloos en zakt nogal eens door zijn achterpootjes. Zijn hele leven heeft hij al wel iets gevoelige darmen en spuugt wel eens gal. Soms gaf ik hem 20 mgr zantac en daar deed ie het goed op . Heb al van alles geprobeerd met brokjes maar die eet hij nagenoeg niet soms doe ik ze met een beetje bouillon weken en dan gekookte kip en rijst maar de brokjes lagen er nog en de rijst was op;)

    Overigens dat heeft hij nu ook via de D.A zintic 3x 50 mgr.

    Nu maar afwachten wat de dierenkliniek zegt als hij nog erg jong was geweest ging ik wel naar Utrecht

    Overigens heeft mijn Flip geen papieren, ik heb hem particulier ‘'in de schoot geworpen’' gekregen 50 gld en geen minuut spijt. Wel met 6 weken uit het nest gehaald met medeweten van D.A, omdat zijn toenmalige bazinnetje niet de notie had om te beginnen met puppy voeding en het makkelijk was dat de moeder de puppen gewoon zoogde totdat ze naar het nieuwe baasje gingen.

    Ik heb sinds het weekend deze site gevonden omdat ik ten einde raad was.