fokken

  • Riet

    Hallo Allemaal

    Allereerst wil ik Tiy bedanken dat ze het prikkebord weer op internet heeft gekregen, ik vond het maar raar dat het opeens weg was, want het hoort gewoon op de honden startpagina

    Maar nu mijn vraag, ik heb twee boys Mickey van 10 jaa en Lucky van 2 jaar, een buurvrouw van mij verder in de straat heeft ookeen malthezer een vrouwtje deze dame word in dec 1`jaar, nu is ze van plan om dat beestje te dekken ,en heeft ze gevraagt aan ons of en van onze boys dat wil doen, ik met zeggen ik stond met mijn bek vol tanden, volgens haarmoet haar hondje dan een dag hier vertoeven, of andersom, kan iemand mij vertellen hoe zoiets in zijn werking gaat, ( Ik weet wel hoe je iemand dekt hahahahaha ben ook moeder van 2 kinderen) maar wij hebben Mickey en Lucky nooit aan zoiets uit besteed

    Alle reactie,s zijn welkom

    O ja moet ik dan ook its op papier vast laten zetten, mijn buurvrouw is niet erg schoon qua huishouding en zo

    Riet

  • Pasja

    Sorry Riet,Hier zou ik mijn honden nooit voor laten gebruiken.

    Leuk hoor een nestje.bah,ik word daar altijd misselijk van.

    Zijn er geen honden genoeg,in deze wereld.eerst maar eens aan de herplaatsers

    denken.ik zal het ook nooit begrijpen zulke dingen.en ik wil het ook niet

    begrijpen.

    Gr Pasja

  • Riet

    Ja daarom heb ik deze vraag op dit prikkebord gezet, het is voor ons zo vreemd allemaal, en kijk als het nu een gezin was wat hygienisch is,dan zou ik er misschien nog wel eens een nachtje over willen slapen, maar nu heb ik zo iets van brrrrrrrrrrr, Nee ik denk dat ik er toch maar van afstap

    En je heb helemaal gelijk er zijn genoeg hondjes die een nieuw thuis zoeken

  • Pasja

    Heel goed dat je er vanaf ziet Riet,alleen maar verstandig van je.

    Je kan toch gewoon zeggen,dat je het niet ziet zitten.

    omdat je eigenlijk niet van vermeerderen houd.Zonder de mensen voor hun neus te stoten,dat ze vies zijn.Niet iedereen houd van Poetsen.maar als je huis dieren hebt,moet je toch wel geregeld het huis doen.of je zin hebt of niet.

    Gr Pasja

  • Carla en Kira

    Hallo Riet,

    Helaas denken veel mensen: leuk een nestje! zonder na te denken over de gevolgen. Het is veel werk en om verantwoord te fokken is het op zijn minst wel belangrijk dat de ouderdieren gecontroleerd zijn.

    Heel verstandig dat je er vanaf ziet, want als een van je ‘boys’ weet wat dekken is zou hij dat vaker willen doen en vaak word het gedrag er dominanter van.

    groetjes Carla en Kira

  • Saskia.D

    Hoi,

    Op het gevaar af dat ik nu het hele prikbord over me heen krijg vind ik dat ik hier toch even op moet reageren!

    Wij hebben onze Kelly (klein zonder stamboom) laatst laten dekken door een maltezer (ook klein maar met stamboom) omdat we een keer een nestje wilden en omdat er mensen zijn waarvan we nu al weten dat ze een pup van haar willen.

    We denken erover om ook zelf een pup te houden.

    En ook al weten we nog niet eens zeker of er wel pups in zitten toch denken we het wel allemaal aan te kunnen te meer omdat mijn man en ik al onze hele jeugd honden hebben gehad en wij zelf ook al meer dan dertig jaar.

    We hebben nog drie kinderen thuis (tussen de 18 en 24) dus oppas genoeg en onze trimster die ook dierenartsassistente is woont hier vlakbij en bij haar kan ik altijd terecht om raad.

    En wat betreft de afstandshondjes, die hebben wij zelf al enkele jaren een in huis, nl. onze maltezer Fleurtje!

    Maar buiten dat; als ik reutjes had gehad dan zou ik die niet gebruiken om andere hondjes te dekken.

    Groetjes, Saskia D. die van Kelly en Fleurtje.

  • Riet

    Allemaal hartelijk bedankt voor de reactie,s die ik hier op gekregen heb, Ik hoef er ook geen nachtje meer over te slapen, wij hebben besloten om onze jongens niet uit te besteden vor het fokken van puppie,s, Het antwoord van Carla met Kyra heeft uit eindelijk de doorslag gegeven

    Verantwoording en het opvoeden van zulke kleintjes brengt zeker veel werk met zich mee, en aangezien het daar niet hygienische is en er 3 kleine kinderen rond lopen, + dat de buurvrouw een hele dag weg is voor haar werk, zien we er zeker van af, het is wel een levent wezen waar je mee om gaat

    Nogmaals allemaal bedankt

    Riet

  • Tezz

    Heej! Wat leuk om te horen dat het gelukt is met Kelly! Houd ons op de hoogte! Ik weet dat je hier al heel lang mee bezig bent en niet over een nacht ijs gegaan bent. Dus alleen maar superleuk voor jullie!

    (en fijn dat we weer een PB hebben he…..!)

    groetjes Tezz

  • Saskia D.

    Hoi Tezz..

    Wat leuk dat je ook weer terug bent op dit prikbord!

    Over iets meer dan een week weten we pas zeker of onze Kelly zwanger is!

    Daar kijken we heel erg naar uit en de weken duren nu extra lang!

    Het is allemaal heel spannend hier.

    Groetjes Saskia D. die van Kelly en Fleurtje.