Snel lopen......

  • Simone

    Hallo allemaal,

    Wat ben ik blij dat ik deze website weer terug zie, ik had de laatste tijd al geprobeerd het op te halen, vond het zo jammer dat het niet kon…nu dus gelukkig wel weer!

    Ik heb een Maltezer-leeuwtje van 7 jaar, Timmie. Hij is altijd heel vrolijk, gezond en is verzot op wandelen. Sinds vanmorgen gedraagt ie zich anders dan anders, hij loopt heel snel heen en weer in de woonkamer, met een gebogen lichaam en staart tussen de pootjes. Hij kan moeilijk stilzitten, dan gaat ie even zitten en dan begint ie weer te rennen naar een ander plekje.

    Hij eet verder prima en vanmorgen met het uitlaten vanochtend vond ik dat hij weinig plasjes heeft gedaan want hij liep heel snel door. Gelukkig heeft hij nog wel een hoopje gedaan.

    Ook merk ik dat hij opeens heel veel jeuk heeft? Heeft dit wat te betekenen met zijn gedrag?

    Herkent iemand dit soort probleem? Graag ontvang ik reactie('s) hierover.

    Groetjes,

    Simone

  • mick

    Misschien last van vlooien ….en wordt ie gek van de jeuk ?

    Ik heb mandy en binkey vanmorgen ook ingespoten !

    Door al dat vochtige weer schijnen er heel veel vlooien te zijn !

    Anders misschien last van blaasgruis. ?

    Dan even in de gaten houden en naar de DA.

    gr. mick

  • Tinie

    Hallo,

    Bij hij ook veel achter naar zijn staart? Anders, zou het misschien de anaalkliertjes kunnen zijn. Gaat hij ook sleetje rijden over de grond? Anders toch maar naar de DA voor een controle.

    Tinie

  • Simone

    Het gaat vandaag stukken beter met Timmie vergeleken met gisteren, hij is wat rustiger geworden. Met uitlaten vanmorgen ging het ook veel beter, hij rende niet meer zo snel achter elkaar door, maar deed rustig een plasje en een hoopje.

    Bedankt voor jullie reacties!

    Groetjes,

    Simone en Timmie

  • Simone

    Waarschijnlijk heb ik iets te snel gereageerd want Timmie heeft alweer opnieuw datzelfde soort gedrag weer…..snel heen en weer lopen met gebogen houding en staart tussen de benen…..ik vind het zo sneu voor hem en maak z.s.m. een afspraak bij de dierenarts, misschien is er iets met de anaalzakjes/klieren?

    Gr. Simone en Timmie

  • San van Zoë en Nicky

    Hoi Simone,

    Hoe gaat het nu met Timmie? Ben je al bij de da geweest met hem?

    Groetjes

    San, Zoë en Nicky

  • Simone

    Hai San,

    Bedankt voor jouw reactie, ik ben met Timmie naar de dierenarts gegaan, op 19 okt. Sorry dat ik nu pas reageer……

    De dierenarts heeft Timmie's anaalzakjes gecontroleerd want ik dacht dat dát de oorzaak was van zijn reactie. Dat bleek mee te vallen, die waren licht verstopt maar dat was niet de reden van zijn klachten.

    Hij had ontzettend veel last van jeuk en hij beet heel veel aan zijn achterkant, pootjes + zat gigantisch veel te krabben (ookal geef ik hem Frontline). Door het weersverandering (herfst) is hij daar extra gevoelig voor. En blijkbaar door dat vele gekrabt en bijten hield hij daar pijn aan over.

    Nu moet ik zijn voer flink aanpassen want die was vooral de boosdoener…….ik gaf hem 1x per dag blikvoer, dat heb ik altijd al gedaan en hij vond dat heerlijk.

    Maar dit was dus niet goed voor hem, de dierenarts raadde mij aan om hem brokjes te geven i.p.v. blikvoer. Nu geef ik hem dagelijks, 1x per dag, brokjes (lamsvlees met groente) en een beetje rijst erbij.

    Nu is Timmie bijna 1 maand verder en het gaat gelukkig heel erg goed met hem, hij krabt niet meer en is veel rustiger geworden, hij is echt weer de oude geworden. Ik ben enorm opgelucht!

    Groetjes,

    Simone en Timmie