maltezer....en klopt het dat ze veel blaffen

  • Belle

    In februari wil ik een maltzertje en nu krijg ik te horen dat ze erg veel blaffen.Graag wil ik het van de mensen weten die een maltzertje heeft.

  • Chanel

    Ik heb al 15 jaar ervaring met Maltezers.

    Ze blaffen weinig

  • petra

    wat betreft het blaffen , zelf heb ik 5 maltezers en als de deurbel gaat dan blaffen ze alle vijf en dat is soms wel vervelend .

    Maar voor de rest heb ik er weinig problemen mee.

    Meestal als ze alleen zijn blaffen ze bijna nooit.

    Maar elke hond er vooral kleine rassen blaffen meer dan de hele grote honden. Veel succes met je hondje .

  • WimNl54

    Een hond, dus ook een Maltezer, hoort te blaffen. Het ligt er maar aan hoe de eigenaar er op reageert. Mijn hond blaft ook en als ik zeg…Klaar! Plaats!, dan stopt ze direct en gaat ze in haar mand. Maar ja, deze is wel opgevoed, dus het hoort bij de opvoeding en die moet je consequent en voortvarend oppakken. En een Maltezer blaft niet meer of minder dan enig ander ras, meer blaffen dan andere rassen is klinkklare onzin, een niet goed onopgevoede Duitse Dog blaft ook bij elke vermeende onraad.

  • maltezer baasje

    Ik heb een maltezertje, ras, en ik had haar al een ½ jaar toen ik erachter kwam dat ze kan blaffen.

    Als je ze maar goed opvoed, zoals met alle honden.

    groet

  • Dartelin

    Hierachter bij de buren hebben ze een maltezer en die blaft de hele dag, om echt knettergek van te worden kutbeest, en om de hoek woont een labrador en die hoor je nooit.

  • Ineke vd Woude

    Nee die honden zijn dat niet schuld het is het baasje die ze niet goed opvoed ze te lang alleen laten .Of te weinig aandacht geeft.,Dartelin.

  • Riet

    Wij hebben twee maltezers eentje van 7 en 1 van 3 jaar,,die van 7 blaft alleen als de bel gaat,of andere onraad, Die van 3 jaar blaft nooit ,, Bedenk wel iedere hond blaft wel eens

  • Karin

    Ik heb 3 maltezers en een yorkshire terriertje. Die laatste blaft bijna nooit. Van de maltezers zijn er 2 die bijna nooit blaffen. De andere hangt graag over de rugleuning van de bank en blaft dan graag naar alles wat langs komt. Dit mag hij natuurlijk niet en ik ben het hem aan het afleren (ik heb hem en zijn broertje van iemand over genomen en ze zijn beide nu bijna 6 jaar, ze zijn een paar maanden hier nu). Maltezers zijn erg slim en luisteren over het algemeen goed. Als ik hem betrap dat hij op de bank zit te blaffen, dan moet hij van mij direct van de bank af. Tot nu toe luistert hij prima. Het ligt ook een beetje aan het karakter van het hondje. Deze jongen is vrij snel gespannen. Doordat ik veel met de hondjes naar het park ga, kan hij zijn energie kwijt en is het blaf gedrag goed te corrigeren. In augustus heb ik een maltezertje in moeten laten slapen van ouderdom. Zij was gewoon erg waaks, maar blafte niet onnodig. De hondjes die ik nu heb blaffen ook niet onnodig. En och, ze mogen best mijn huis bewaken. Ik heb ook geen klachten van mijn buren, dus als ik weg ben blaffen ze ook niet onnodig. Ik hoop dat je besluit om een maltezer te nemen, ze zijn geweldig!!!!!!!! (yorkjes trouwens ook)