voeding

  • mick

    Welke brokjes gebruiken jullie als voeding voor jullie hondjes ?

    Ikzelf gebruik (weer) Royal Canin. Maar wat is de beste voor kleine honden van 6,5 jaar ?

    Ik heb een ander merk (goedkoper) gepobeerd, maar toen nam de poepproductie wel héél erg toe.

    Dus daar ben ik weer gauw van afgestapt.

    .

  • Chanel

    Hoi,

    Mijn hondjes kregen bij de fokker Royal canin.

    Nu geef ik mijn maltezer en toypoedel Biomil brokjes.

    Dat is een Zweeds product.

    De brokken zijn niet zo duur (ongeveer € 5,00 voor een kilo) De honden hoeven ook niet zo,n grote hoeveelheden te eten.(hoogwaardige voedingstoffen)

    Het fijne van de brokjes is dat ze weinig poep produceren en er zitten zuivere grondstoffen in.En de honden vinden ze zeer smakelijk!!

    Er is een nadeeltje…de brokjes zijn niet overal te verkrijgen.Kijk dus even op internet na.

    Ik ben met Biomil begonnen omdat mijn toy heel veel jeuk aan zijn huid had.(op advies van dierenspeciaalzaak)

    Dat is nu helemaal weg.

    Ze hebben allebei een prachige vacht.

    De brokken heb je in verschillende varianten,van groot tot klein ras ,de jonge tot de senior hond,gevoelige hond,kieskeurige hond enz…

    Succes ermee!

  • mick

    dank voor je berichtje Chanel…ik zal eens op het internet gaan snuffelen.

    Hoeveel brokjes geef je per keer ..en 1 of 2x per dag ?

  • chanel

    Hoi,

    Ik geef s,morgens 100 gr ,1x per dag ,voor hun tweetjes.Eten ze de hele dag van.

    Het zijn maar kleine honden en eten niet zoveel.

    Chanel,de maltezer,weegt 2.5kg en Tatjana,de toy,weegt 4 kilo.

    Tatjana mag zowiezo 30% minder eten omdat ze gesteriliseerd is.

  • mick

    Dank voor je advies Chanel…maar ik woon in Breda en daar zijn die brokken niet te krijgen. En ook niet bij ons in de buurt. Jammer !

    Gr. Mick

  • petra

    Soms kom ik wel eens kijken op deze site en de ene keer staat er meer als de andere keer .

    Maar nu lees ik wat over voeding, mag mij er niet mee bemoeien maar ik vindt dat brokjes geen goed voer is voor de hond.

    Ik hoor jullie denken wat bedoel je niet goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Zelf heb ik vijf maltezers en die krijgen van mij alleen maar rauwvoer genaamd Darfvoer en soms Carnibest.

    Veel mensen denken dat rauwvoer wormen veroorzaken.

    NIET WAAR de hond wordt juist door rauwvoer sterker en gezonder .

    Huid aandoening en darm problemen heb je helemaal niet door rauwvoer.

    Maar zou zeggen lees deze site een keer Carnibest of ga naar Darf of Barfvoer .

    Ik bedoel het goed hoor en ik beoordeel ook de mensen niet die brokjes geven aan hun hond.

    Vele lieve groetjes………..

  • Chanel

    Rauwvoer(diepvries) heb ik ook geprobeerd maar ik vind het zo,n gedoe.

    Je moet er steeds aan denken om het voer te laten ontdooien.

    En ze eten de portie ook meteen op,nu eten ze de hele dag door.(misschien ook niet goed)

    Ik heb wel het advies van de dierenspeciaalzaak gekregen dat rauwvoer het allerbeste is!

    Misschien weet iemand tips hoe ik het beste met rauw voer kan omgaan?Dan ga ik misschien nogeen poging wagen…

    b.v. hoevaak mag je rauwvoer geven aan een pup van 8 maanden?

    mvg

  • petra

    Het is heel makkelijk hoor, zelf heb ik pups gehad van mijn hond Daisy ook maltezer en de pups kregen meteen rauwvoer

    toen ze 5 weken oud waren met wat warm water er over heen.

    Ik begon toen gewoon met kleine beetjes , voor jouw hondje van 8 maanden kan je gewoon drie tot vier keer per dag twee eetlepels geven.

    Het is wel zo dat je gewoon met puppy voer kan beginnen , maar er zit wel een nadeel aan je kan het niet laten staan en vooral nu niet met het warme weer . Als de hond geen trek heeft dan doe je gewoon plasticfolie er om heen en dan in de

    koelkast zetten. Als je brokjes neer zet dan kan de hond maar blijven eten en dat is ook niet goed.

    Het beste is wel dat de hond op vaste tijden leert eten en tussen door een kauw kluifje of iets anders krijgt.

    Diepvries voeding van de supermarkt is niet het beste rauwvoer er moet namelijk altijd op staan rauwvoer compleet want dan zitten er genoeg voeding stoffen in. Er is een site van www.Carnibest en Darfvoer er is ook een dierenarts in Heiloo die heeft ook zijn eigen site www.ANYANIMAL.nl die geeft heel veel advies hier over.

    Maar als je hondje nu alleen maar brokjes krijgt dan kan je niet meteen alleen maar rauwvoer geven dat moet met kleine beetjes aan beginnen .Als hij dan gewend is dan mag je alleen een of twee dagen brokjes geven en geen rauwvoer die dag.

    Het is heel eenvoudig als je er aan gewend ben en weet je als ze rauwvoer eten dan hebben ze niet veel nodig.

    En een voordeel ze poepen veel minder , je moet het zo zien de hond stamt af van de wolf en die eet ook geen brokjes.

  • Riet

    Sam en Lucky krijgen bij ons al vanaf pup Royal canin, ideaal voer, en goed voor hun darmen gebit en vacht,

    Zo heel af en toe krijgen ze vis of vlees, Maar de brokjes zijn toch hun favoriet,

    Zelf zou ik nietzo 1 2 3 veranderen je weet nooit hoe hun darmen hierop reageren

    Suc 6

  • madelon

    Zaterdag ga ik mijn pup ophalen en die is dan bijna 8 weken.

    Ik vroeg me af hoe de meeste mensen het doen die gewoon werken.

    Ik ga tussen 7.15 en 7.45 uur naar m'n werk en kom rond 16.00 pas weer thuis.

    Hoe doen de meeste dat, tussen door? En lieten jullie hem/haar ook uit midden in de nacht?

    Alvast bedankt